مدیرعامل آب و فاضلاب شهری کهگیلویه و بویراحمد یکی از مشکل های اساسی پیش روی این شرکت را فرسودگی 30درصد از شبکه توزیع آب آشامیدنی شهری استان عنوان کرد.

به  گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ سید علی لدنی نژاد گفت: طول شبکه توزیع آب آشامیدنی شهری کهگیلویه و بویراحمد یک هزار و 412 کیلومتر است.

وی افزود: از این مقدار شبکه توزیع آب آشامیدنی شهری 30 درصد معادل 435 کیلومتر فرسوده بوده و نیاز به نوسازی دارد.

لدنی نژاد تصریح کرد که مرمت و اصلاح شبکه توزیع آب آشامیدنی شهرهای استان براساس برنامه ریزی در دستور کار شرکت آب و فاضلاب قرار گرفته است.

به گفته وی، اعتبار لازم برای نوسازی و اصلاح شبکه های فرسوده آب آشامیدنی شهری استان 650 میلیارد ریال است.

لدنی نژاد عنوان کرد که بیشترین فرسودگی شبکه توزیع آب آشامیدنی شهری در استان مربوط به شهر یاسوج است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری کهگیلویه و بویراحمد در ادامه گفت: اگرچه تعداد دقیق انشعاب های غیرمجاز آب آشامیدنی در مناطق شهری استان مشخص نیست ولی از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از پنج هزار انشعاب غیرمجاز آب و فاضلاب شناسایی شده است.

لدنی نژاد افزود: بیشترین انشعاب های غیرمجاز آب و فاضلاب مربوط به مناطق شهری یاسوج و مادوان است.

وی اظهار داشت: برای جمع آوری انشعاب های غیرمجاز کمیته ساماندهی تشکیل شده و با هدف شناسایی و جمع آوری آنها در شهرهای استان با پنج پیمانکار قرارداد منعقد شده است.

لدنی نژاد در ادامه با اشاره به اینکه در سال جاری بیش از 15 مورد شکستگی خطوط انتقال و بیش از یک هزار و 500 مورد شکستگی شبکه توزیع آب آشامیدنی در شهرهای کهگیلویه و بویراحمد ترمیم شد، بیان کرد: بیشترین موارد شکستگی شبکه توزیع آب مربوط به شهر یاسوج بوده است.

وی افزود: از این تعداد بیش از یک هزار مورد رفع شکستگی شبکه در شهر یاسوج صورت گرفت و شهرهای گچساران و دهدشت به ترتیب در رده های بعدی میزان رفع شکستگی قرار داشتند.

لدنی نژاد عنوان کرد: علاوه بر بالا بودن عمر شبکه های توزیع در سطح شهرهای استان، دستکاری انشعاب های و شبکه های توزیع و نصب غیر اصولی و خودسرانه انشعاب توسط برخی افراد موجب بالا رفتن میزان شکستگی در سطح شبکه توزیع آب آشامیدنی شهرهای استان شده است.

وی از شهروندان هم استانی خواست تا هرگونه شکستگی شبکه توزیع و انشعاب های آب را به شماره 122(اتفاقات آب) گزارش دهند.

لدنی نژاد در ادامه با اشاره به اینکه در تابستان سال جاری تلاش شد که میزان قطعی آب در مناطق شهری استان کاهش یابد، اظهار کرد: با تشکیل نشست های مستمر و کارشناسی تلاش شد که عوامل دخیل در قطعی آب شناسایی و راهکارهای عملیاتی برای برطرف کردن آنها اندیشیده شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد افزود: با تلاش هایی که در این زمینه صورت گرفت و به رغم همه کمبودها میزان قطعی آب نسبت به سال گذشته کاهش داشت.

وی افت سطح چاه های آب آشامیدنی را اصلی ترین عامل قطعی آب دانست و گفت: افزایش جمعیت زیر پوشش آب و فاضلاب شهری در کنار کاهش میزان آب تولیدی به نوبه خود در این رابطه مزید برعلت بود.

لدنی نژاد عنوان کرد: در موارد متعددی نیز به قطعی آب به دلیل رفع شکستگی و اصلاح و توسعه شبکه بوده است.

وی یادآور شد: در سال جاری بیش از سه هزار و 200 انشعاب جدید آب برای مشترکین آب و فاضلاب استان نصب شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: از این تعداد 2700 انشعاب خانگی و مابقی اداری و تجاری بوده است

تعداد مشترکان این شرکت در استان در بخش آب 145 هزار و 315 و در بخش فاضلاب 30 هزار و 383 مورد است.

اخبار لحظه به لحظه را در کانال تلگرامی «اخبار ایرنا کهگیلویه و بویراحمد» telegram.me/irnayasujj دنبال کنید.


انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.