علی محسنیان افزود: با فراهم شدن همه امکانات لازم عملیات اجرایی روکش باند، مهمترین بخش طرح بزرگ توسعه فرودگاه یاسوج آغاز شد.
مدیر فرودگاه یاسوج گفت: با توجه به اهمیت این بخش از طرح بهسازی سطوح پروازی، عملیات اجرایی به صورت تمام وقت و شبانهروزی درحال انجام است.
وی با بیان اینکه همه ی عوامل فرودگاه یاسوج نهایت تلاش خود را برای حفظ پروازهای موجود با توجه به محدویتهای بوجود آمده به کار بسته اند ادامه داد: هماکنون عملیات بهسازی و روکش آسفالت با رعایت اصول ایمنی و استفاده از دستورالعملها و رویههای مشترک در حال اجراست و همزمان نیز عملیات پروازی فرودگاه برقرار است.
مدیر فرودگاه یاسوج با بیان اینکه تلاش میکنیم اقدامات بر روی باند تا پیش از شروع بارشهای پاییزی به پایان برسد، گفت: طول باند فعلی فرودگاه یاسوج ۲ هزار و ۶۰۰ متر است که طی عملیات توسعه سطوح پروازی مقرر شده است ۶۰۰ متر به طول آن اضافه شود.
وی ادامه داد: همچنین با هدف بهسازی سطوح پروازی و افزایش مقاومت باند، تمام طول باند با روکشی به ضخامت ۵ تا ۷ سانتیمتر پوشیده می شود.
به گفته محسنیان اکنون این باند تنها پذیرای هواپیمای ۷۲ ATR است که با افزایش طول و روکش باند امکان پذیرش هواپیماهایی تا رده بدنه متوسط نظیر فوکر ۱۰۰ و ایرباس ۳۲۰ نیز فراهم میشود.
وی با اشاره به اینکه این طرح تاکنون بیش از 60 درصد پیشرفت فیزیکی دارد ادامه داد: اعتبار مورد نیاز این طرح ۲۳۰ میلیارد ریال است که 50 درصد این هزینه را شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران میپردازد و مقرر است ۵۰ درصد دیگر آن را استانداری کهگیلویه و بویراحمد تقبل کند.
انتهای پیام/ش