مدیر فرودگاه یاسوج گفت: در راستای طرح توسعه و بهسازی سطوح پروازی، عملیات روکش باندفرودگاه یاسوج آغاز شد.

به  گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ مدیر فرودگاه یاسوج با بیان اینکه انجام روکش جدید باند فرودگاه در راستای اجرای طرح توسعه و بهسازی سطوح پروازی فرودگاه یاسوج است گفت: روکش جدید باند فرودگاه یاسوج تا ۴۵ روز آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

علی محسنیان افزود: با فراهم شدن همه امکانات لازم عملیات اجرایی روکش باند، مهمترین بخش طرح بزرگ توسعه فرودگاه یاسوج آغاز شد.

مدیر فرودگاه یاسوج گفت: با توجه به اهمیت این بخش از طرح بهسازی سطوح پروازی، عملیات اجرایی به صورت تمام وقت و شبانه‌روزی درحال انجام است.

وی با بیان اینکه همه ی عوامل فرودگاه یاسوج نهایت تلاش خود را برای حفظ پروازهای موجود با توجه به محدویت‌های بوجود آمده به کار بسته اند ادامه داد: هم‌اکنون عملیات بهسازی و روکش آسفالت با رعایت اصول ایمنی و استفاده از دستورالعمل‌ها و رویه‌های مشترک در حال اجراست و همزمان نیز عملیات پروازی فرودگاه برقرار است.

مدیر فرودگاه یاسوج با بیان اینکه تلاش می‌کنیم اقدامات بر روی باند تا پیش از شروع بارش‌های پاییزی به پایان برسد، گفت: طول باند فعلی فرودگاه یاسوج ۲ هزار و ۶۰۰ متر است که طی عملیات توسعه سطوح پروازی مقرر شده است ۶۰۰ متر به طول آن اضافه شود.

وی ادامه داد: همچنین با هدف بهسازی سطوح پروازی و افزایش مقاومت باند، تمام طول باند با روکشی به ضخامت ۵ تا ۷ سانتیمتر پوشیده می شود.

به گفته محسنیان اکنون این باند تنها پذیرای هواپیمای ۷۲ ATR است که با افزایش طول و روکش باند امکان پذیرش هواپیماهایی تا رده بدنه متوسط نظیر فوکر ۱۰۰ و ایرباس ۳۲۰ نیز فراهم می‌شود.

وی با اشاره به اینکه این طرح تاکنون بیش از 60 درصد پیشرفت فیزیکی دارد ادامه داد: اعتبار مورد نیاز این طرح ۲۳۰ میلیارد ریال است که 50 درصد این هزینه را شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران می‌پردازد و مقرر است ۵۰ درصد دیگر آن را استانداری کهگیلویه و بویراحمد تقبل کند.


انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.