مقام‌های وزارت دفاع ملی افغانستان می‌‎گویند: در جنگ قندوز تا کنون بیش از ۳۰۰ طالبان کشته و زخمی شده اند، آنان همزمان از بازداشت ده‌‌ها طالب دیگر خبر می‌دهند.

هلاکت بیش از 300 طالب در جنگ قندوزبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، محمد رادمنش معاون سخنگوی وزارت دفاع ملی افغانستان می گوید که در جنگ چند روزه در ولایت قندوز ده ها تن از جنگجویان طالبان کشته و زخمی شده اند.

معاون سخنگوی وزارت دفاع ملی کشور می گوید که عملیات پاکسازی در شهر جریان دارد و در حال حاضر بسیاری از مناطق شهر قندوز تحت کنترل نیروهای امنیتی و دفاعی کشور است.

رادمنش همزمان افزود که در بین کشته شدگان طالبان چندین قوماندان برجسته این گروه از جمله ملا شمس الدین والی نام نهاد تخار و ملا عبدالسلام والی نام نهاد قندوز شامل هستند.

به گفته آقای رادمنش نیروهای امنیتی و دفاعی این کشور در مناطق حوزه اول، دوم، چهارم، قریه خواجه مشد و قریه نو آباد جابجا هستند.

گفته می شود که طالبان بیشتر هنگام حمله در شهر قندوز مناطق حوزه دوم، چوک، جاده سپین زر و منطقه مشد را در کنترل خود گرفته بودند که نیروهای امنیتی موفق شدند که این مناطق را از وجود جنگجویان طالبان پاکسازی کنند.

محمد رادمنش در مورد این که چرا جنگ قندوز به درازا کشید می گوید که طالبان از خانه های مسکونی و غیر نظامیان به عنوان سپر انسانی استفاده می کنند تا نیروهای امنیتی به درست عملیات نتوانند.

او می گوید که حفظ جان و مال غیر نظامیان در هر جنگ برای نیروهای امنیتی و دفاعی کشور در اولویت قرار دارد بنا به نیروهای امنیتی در قندوز دستور داده شده است که برای حفظ جان غیر نظامیان کوشش کنند.

شفقنا نوشت گفته می شود که طالبان زمان که می خواهند از شهر فرار کنند بخش های از شهر را به آتش کشیده
کاربران سایت های اجتماعی از جمله فیسبوک در صفحات خود اما تصاویری را از شهر قندوز نشر کرده اند که نشان می دهد غیر نظامیان که شامل کودکان و مردان است در شهر کشته شده اند.

طالبان در اوایل هفته گذشته در نیمه های شب بالای شهر قندوز حمله کردند که این گروه بعد از ساعت ها درگیری با نیروهای امنیتی توانستد بخش های از شهر را به کنترل خود بگیرند، نیروهای امنیتی اما می گویند که آنان بیشتر مناطق را که طالبان تصرف کرده بودند پاکسازی کرده اند و جنگ در حومه شهر قندوز جریان دارد.

گفته می شود که طالبان زمان که می خواهند از شهر فرار کنند بخش های از شهر را به آتش کشیده و به مردم و تاجران در این ولایت خسارات را نیز بجا گذاشته اند.

محمد رادمنش معاون سخنگوی وزارت دفاع ملی کشور می گوید که طالبان هنگام فرار از شهر بخش های شهر و دکان های قالین فروشی را به آتش کشیده و جکشن های برق را کاملا تخریب کرده اند.

او می گوید که طالبان تا هنوز چندین راکت در داخل شهر پرتاپ کرده اند که خوشبختانه این راکت ها تلفات جانی در پی نداشته است.

در همین حال گزارش های از ولایت قندوز نیر نشر شده که طالبان هنگام فرار دفتر برخی از رسانه های محلی را تخریب کرده اند تا اطلاع رسانی نکنند.

آقای رادمنش می گوید که در جنگ قندوز تا هنوز ۱۲ تن از نیروهای امنیتی کشور کشته و ۳ نفر دیگر زخمی شده اند.

انتهای پیام/

برچسب ها: افغانستان ، طالب ، قندوز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار