مسئولان با تفسیر غلط بی‌کفایتی خود را توجیه نکنند

رییس‌جمهورغنی گفت: هیچ مسئول دولتی حق ندارد با پیش‌کشیدن قضا و قدر و تفسیر غلط از یک موضوعِ عقیدتی، از خود سلب مسئولیت کندو برای کم‌کاری خود توجیهی درست کند.

مسئولان با تفسیر غلط بی‌کفایتی خود را توجیه نکنند
به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، اشرف‌غنی رییس‌جمهور افغانستان در یک بیانیه تلویزیونی با مردم قندز، فراه، ارزگان و جاهای دیگر که جنگ در آن جریان دارد با ابراز همدردی با مردم این شهرها بر روح قربانیان جنگ دعا کرد و به زخمیان شفای عاجل خواست.

وی از نیروهای امنیتی افغانستان برای پاسخشان به حمله مخالفان مسلح در قندز قدردانی کرد و جنگ‌جویان را «پیروان جهل» خطاب کرد.

اشرف‌غنی گفت که برای آسیب‌دیده‌گان کندز ۷۰ میلیون افغانی کمک و برای آسیب‌دیده‌گان ارزگان ۳۰ میلیون افغانی در نظر گرفته شده‌است.

رئیس جمهور افغانستان تأکید کرد: هیچ مسئول دولتی حق ندارد با پیش‌کشیدن قضا و قدر و تفسیر غلط از یک موضوعِ عقیدتی، از خود سلب مسئولیت کندو برای کم‌کاری خود توجیهی درست کند.

به نظر می‌رسد که این گفته آقای غنی دربارۀ اظهارات اخیر والی قندز باشد که کشته‌شدن مردم کندز را از جانب خداوند گفته بود.

آقای غنی در این بیانیه از تعهدات دوجانبه جامعه جهانی و حکومت افغانستان یاد کرد و تعهد سپرد که به مشکلات رسیده‌گی خواهد کرد.

وی گفت: دولت خود را موظف می‌داند که خدمات اساسی را برای مردم ارائه کند. گام های مهمی که برای تامین برق کشور و شروع کار روی بیشتر از ۲۹ بند آبی با هدف تولید انرژی و نیز بهبود زراعت ما، در این مدت برداشته شده است، در تاریخ معاصر ما بی‌سابقه است. بند سلما را که کارش سالها می شد آغاز یافته اما دچار رکود بود، در کمتر از ۱۵ ماه به بهره‌برداری سپردیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار