طالبان به شهر «پلخمری» مرکز استان بغلان حمله کردند

سخنگوی پلیس استان بغلان در شمال افغانستان گفت: گروه طالبان از مسیر «باغ شمال» به شهر پلخمری حمله کردند و با نیروهای افغان در «تپه قربان» درگیر نبرد هستند.

طالبان به شهر «پلخمری» مرکز استان بغلان حمله کردندبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، سخنگوی پلیس استان بغلان در شمال افغانستان اعلام کرد که گروه طالبان از مسیر «باغ شمال» به شهر پلخمری حمله کردند و با نیروهای افغان در «تپه قربان» درگیر نبرد هستند.

«جاوید بشارت» روز شنبه اعلام کرد که وزیر کشور با نیروی کمکی به بغلان رسیده و عملیات برای عقب راندن طالبان از این مناطق آغاز شده است.

بشارت افزود که در حال حاضر عملیات ادامه دارد و نیروهای افغان با شبه نظامیان طالبان در باغ شمال در جنگ هستند و تلفاتی هم به دو طرف وارد شده است.

وی گفت که 15 عضو گروه طالبان تاکنون در این درگیری ها کشته و 20 تن از آنها زخمی شده اند و یک سرباز افغان نیز کشته و 3 تن دیگر زخمی شدند.

به گفته سخنگوی پلیس استان بغلان روز گذشته مسیر بغلان - قندوز به روی مردم باز بود، اما امروز از وضعیت این راه آگاهی ندارد.

سخنگوی پلیس استان بغلان همچنین افزود: شامگاه جمعه گروه طالبان، پس از حمله به پاسگاه «قشلاق» در نزدیکی پلخمری، از آنجا چند راکت به شهر پلخمری شلیک کردند که باعث نگرانی مردم شد، اما با مقاومت نیروهای افغان شکست خوردند و دوباره محل را ترک کردند.

بشارت تصریح کرد که گروه طالبان تاکتیک جنگی خود را در بغلان تغییر داده اند و مناطق هدف خود را هر روز عوض می کنند و نیروهای خود را از یک منطقه به جای دیگری انتقال داده و حملات ناگهانی و غافلگیرانه انجام می دهند. 

ایرنا نوشت: برخی منابع غیررسمی از محاصره شهر پلخمری مرکز استان بغلان خبر داده اند. استان بغلان، پس از پروان، در شمال کابل واقع شده و یکی از استان های راهبردی افغانستان به حساب می آید و استان های شمال و شمال شرق از جمله قندوز از طریق بغلان به کابل وصل می شوند.

گزارش ها همچنین حاکی است که نبرد شدید و خانه به خانه شب گذشته در برخی از مناطق شهر قندوز بین طالبان و نیروهای افغان ادامه دارد و صدای شلیک سلاح های سبک و سنگین تا صبح امروز شنیده می شد. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار