چراغ سبز دولت انگلیس به استخراج گاز شیل به روش فراکینگ

دولت ترزا می موافقت خود را با طرح اکتشاف گاز شیل به روش فراکینگ در میدان گازی در غرب این کشور اعلام کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ روزنامه فایننشال تایمز در گزارشی نوشت: تصمیم دولت انگلیس برای رد مخالفت شورای شهر لانکاشر با طرح استخراج گاز شیل به روش فراکینگ؛ این یک پیروزی برای صنعت شیل بریتانیا به شمار می آید.

به نوشته این روزنامه، این پیروزی همچنین سبب خواهد شد تا راه برای نخستین اکتشاف گاز شیل در انگلیس که پنج سال پیش به دلیل زلزله منع گردیده بود، باز شود.

ساجد جاوید وزیر جوامع انگلیس در حکمی دستور داد تا شرکت کوادریلا بتواند چهار چاه افقی را در میدان گازی 'پرستون نیورود' در نزدیکی «بلک پول» حفاری کند.

ساجد جاوید گفت که توسعه گاز شیل سبب افزایش رشد اقتصادی انگلیس، حمایت از 64 هزار شغل، ایجاد منبع انرژی داخلی و کاهش وابستگی به انرژی های وارداتی را دارد.

این اولین بار در تاریخ انگلیس است که با استخراج به روش فراکینگ که به لایحه های سطح پایین منازل اطراف نفوذ خواهد کرد، موافقت شده است.

این تصمیم وزیر جوامع انگلیس واضح ترین پیام دولت به توسعه گاز شیل به روش فراکینگ، در برابر مخالفان این روش از گروه های طرفدار محیط زیست و جوامع محلی به شمار می آید.

شبکه خبری 'بی.بی.سی' نیز در گزارشی روز پنجشنبه گفت: این برای اولین بار در تاریخ انگلیس خواهد بود که گاز شیل به روش حفاری افقی استخراج می شود.

این شبکه خبری افزود: این در حالی است که کارزارهای تبلیغاتی مخالف فراکینگ و طرفدار محیط زیست به شدت از این تصمیم دولت انتقاد کرده و می گویند که این کار نقض حقوق دمکراسی اهالی منطقه 'پرستون نیورو'(در شمال لیورپول در غرب انگلیس) است.

بی.بی.سی افزود: دولت انگلیس هنوز طرح استخراج گاز شیل از میدان «روسیکر وود» که در نزدیکی میدان کوادریلا پرستون قرار دارد را به دلیل نگرانی از تاثیرات این روش بر منطقه تائید نکرده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار