در پی نگرانی‌ها در خصوص نحوه جدایی انگلیس از اتحادیه اروپا؛

ارزش پوند به پایین‌ترین سطح در ۳۱ سال گذشته رسید

ارزش پوند انگلیس امروز سه‌شنبه به پایین‌ترین سطح در ۳۱ سال گذشته در برابر دلار آمریکا رسید.

ارزش پوند به پایین‌ترین سطح در ۳۱ سال گذشته رسیدبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، نگرانی سرمایه‌گذاران از اینکه انگلیس «خروجی سخت» را از اتحادیه اروپا برگزیند، باعث شد سقوط واحد پول انگلیس روز سه‌شنبه ادامه پیدا کند و ارزش پوند بار دیگر به پایین‌ترین سطح در ۳۱ سال گذشته برسد. 

حدود ساعت هفت و ۲۵ دقیقه به وقت گرینویچ، هر پوند یک ممیز ۲۷۵۷ دلار معامله شد که پایین‌ترین سطح از سال ۱۹۸۵ است. 

ارزش لیره استرلینگ همچنین در برابر پول واحد اروپایی «یورو» نیز به پایین‌ترین سطح در بیش از سه سال گذشته سقوط کرد؛ به طوری که هر یورو روز سه‌شنبه ۸۷ ممیز ۵۶ پنس به فروش رفت. 

سقوط ارزش پوند که از روز دوشنبه آغاز شده است نشان دهنده بازگشت ابهامات و نگرانی‌ها در مورد برکسیت است. 

ترزا می‌، نخست وزیر انگلیس، روز یکشنبه اعلام کرد می‌خواهد روند خروج از اتحادیه اروپا را تا پایان ماه مارس (۲۰۱۷) آغاز کند. 

سخنان او نگرانی سرمایه‌گذاران را از «برکیستی سخت» یعنی بدون مصالحه با بروکسل در پی داشت. 

این بد‌ترین سناریو برای محافل بازرگانی است که نتیجه‌اش از دست رفتن احتمالی دسترسی به بازار واحد اروپا خواهد بود. 

کانر کمپبل تحلیل‌گر اسپریادکس اعلام کرد: «با توجه به جدول زمانی برکسیت، که به تازگی اعلام شد و قطعیتی که ترزا می‌ با آن اعلام کرد می‌خواهد مرز‌ها را کنترل کند، حتی اگر این به معنای از دست رفتن جایگاه انگلیس در بازار واحد اروپایی شود، قوت گرفتن دوباره پوند بعید به نظر می‌رسد. 

اما کاهش ارزش واحد پول انگلیس از سوی دیگر به نفع شاخص کل سهام بورس لندن بود که در نخستین معاملات روز سه‌شنبه به بیش از هفت هزار واحد رسید که از ژوئن ۲۰۱۵ تاکنون بی‌سابقه است. 

کاهش ارزش پوند در واقع کمکی برای شرکت‌های بزرگ شاخص «فوتسی ۱۰۰» است که به مبادلات بین المللی رو آورده‌اند و سهم قابل توجهی از سود خود را در خارج کسب می‌کنند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار