در سال گذشته؛

"پوند" بدترین عملکرد را در میان ارزها داشته است

پوند یکی از ارزهایی است که در سال گذشته بدترین عملکرد را در میان ارزها داشته است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی اکونومیست؛ پوند یکی از ارزهایی است که در سال گذشته بدترین عملکرد را داشته است.

مقایسه پوند انگلیس با واحد پول نایرا نیجریه و منات آذربایجان همواره موضوعی دور از ذهن بوده است. اما پس از همه پرسی برکسیت، واحد پول پوند در شرایط متفاوتی به سر می برد و لفاظی های مقامات دولتی و سرمایه گذاران مستقیما ارزش پوند را نشانه رفته است.

با این حال، سوالی که در اینجا مطر ح می شود این است که سرمایه گذاران در این شرایط دقیقا با چه دارایی به دادوستد می پردازند؟ چه عاملی باعث شده در شرایط سقوط ارزش پوند، اقتصاد انگلیس همچنان پویا باشد؟ در وهله اول، بازارهای بورس و اوراق بهادار هستند که با کاهش ارزش پوند سعی در فروش سهام دارند. کاهش ارزش پول مردم را وادار می کند تا سرمایه خود را در حیطه ای پرسودتر به گردش اندازند. به علاوه، رشد بازار بورس انگلیس به طور عمده بخشی از اقدامات سرمایه گذاران داخلی است. آنها معاملات خود را با دلار انجام می دهند، بنابراین کاهش ارزش پوند می تواند به سود آنها تمام شود.

از سوی دیگر، بهای اوراق قرضه دولتی در روزهای اخیر به شدت افزایش یافته است و این رویه نشان می دهد علی رغم کاهش ارزش پوند، پول در این کشور در جریان است.

در هر حال، ارزش پوند در حال سقوط است. با توجه به جدول زیر می توان دریافت، افت شدید پوند در برابر دلار آمریکا حاکی از آن است که واحد پول انگلیس بدترین عملکرد را در یک سال گذشته در میان سایر ارزها داشته است.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار