تعداد مشاغل نفت و گازی در طول دو سال گذشته با کاهشی یک چهارمی در انگلیس مواجه است.

بی بی سی: مشاغل صنایع نفت و گاز انگلیس از سال 2014 کاهش یافته استبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از بی بی سی؛ در دومین سال سقوط نفت و کاهش ارزش آن در بازار جهانی، صنعت نفت و گاز انگلیس نسبت به سال 2014 با کاهشی برابر با 120 هزار شغل مواجه شده است.

گزارش منتشر شده سالانه اقتصادی از سوی سازمان نفت و گاز انگلیس، نشان می دهد خطوط تامین بیشترین تاثیر را از کاهش تولید به خود اختصاص داده اند. این گزارش همچنین به عواقب گسترش ندادن عملیات کاوش برای منابع نفت و گازی پرداخته است. انگلیس در سال جاری تنها شش چاه نفت را به منظور کشف منابع جدید حفر کرده است.

در حال حاضر در ازای اکتشاف یک بشکه نفت، چهار بشکه از سفره های فعلی استخراج می شود. صنایع انگلیس اعلام کرده اند این روند ناپایدار است و به دنبال راه حلی برای کشف چاه های نفتی جدید هستند.

صنعت گاز انگلیس از سال 2004 با کاهشی برابر با 30 درصد در تقاضا مواجه شده است. در همین حال هزینه تولید یک بشکه نفت 4 درصد کاهش یافته و میزان تولید نفت و گاز در سال 2015، 10 درصد و در سال 2016، 6 درصد افزایش یافته است.

در حالی که انگلیس با اختصاص مبالغی بسیار، تولید نفت را در مقایسه با سال های ابتدایی دهه جاری افزایش داد، کاهش شدید بهای طلای سیاه، سرمایه گزاری در این بخش را با موانع بسیاری مواجه کرده است. سرمایه گزاری در این بخش از 14.8 میلیارد پوند در دو سال گذشته به 9 میلیارد پوند در سال جاری کاهش یافته است.

با این حال بسیاری از شرکت های نفتی اظهار کرده اند کاهش سرمایه گزاری هزینه استخراج یک بشکه نفت را از 26 دلار به 16 دلار کاهش داده است.

مدیرعامل موسسه نفت و گاز بریتانیا اظهار کرده است خروج انگلیس از اتحادیه اروپا هرچه بیشتر باعث پیچیدگی وضع بازار نفت این کشور شده است. وی اظهار کرد این واقعه به دلیل ایجاد ناپایداری و همچنین کاهش گسترش سیاست های سازندگی، بسیاری از افراد را در تصمیم گیری برای سرمایه گزاری با مشکل مواجه کرده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار