کاهش 20 درصدی حقوق وزرای عربستان برای مقابله با بحران اقتصادی

عربستان سعودی در نظر دارد برای مقابله با مشکلات اقتصادی ناشی از بهای پایین نفت، حقوق و مزایای کارمندان دولت را کاهش دهد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از گاردین، عربستان سعودی در نظر دارد حقوق وزرای این کشور را 20 درصد کاهش دهد. این اقدام به منظور پس‌انداز پول بیشتر برای مقابله با مشکلات اقتصادی ناشی از سقوط بهای نفت انجام می‌شود.

 اقدامات ذکر شده در بیانیه منتشر شده بوسیله کابینه عربستان، از طریق الاخباریه--شبکه تلویزیونی دولتی این کشور--به اطلاع عموم رسید. کمک هزینه‌های خرید خانه و خودرو برای اعضای مجلس شورای عربستان نیز 15 درصد کاهش یافت.

قرار است بر اساس این حکم همچنین حقوق همه کارمندان دولت که سه چهارم شاغلین عربستان را تشکیل می‌دهند کاهش یابد. آن دسته از نیروهای نظامی که در بخش‌های جنوبی کشور و در جنگ یمن درگیر هستند، تنها موارد استثنا به شمار می‌روند. 

کاهش بهای نفت از نیمه دوم سال 2014 بسیاری از کشورهای عرب حاشیه خلیج‌ فارس را ناچار کرده است تا از اسراف در هزینه‌های عمومی بپرهیزند. کمبود بودجه عربستان در سال گذشته میلادی رکوردشکن بود و مقامات این کشور را بر آن داشت تا به فکر کسب درآمد از راه‌های غیرنفتی باشند. این کشور سال گذشته با کمبود 100 میلیارد دلاری بودجه مواجه شد.  

آل سعود در سال جاری میلادی از آغاز طرحی اقتصادی برای کاهش وابستگی به درآمد نفتی خبر داد. درآمد نفتی، بخش بزرگی از هزینه‌های عربستان را پوشش می‌دهد. این طرح با عنوان چشم‌انداز 2030 به دنبال رونق دادن به بخش خصوصی برای ایجاد شغل و کسب درآمد غیرنفتی است. 



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار