سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد در جریان رقابت‌های المپیک ریو هیچکدام از ورزشکاران و هیات همراه آنها به زیکا مبتلا نشدند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از واشینگتن پست؛ رقابت‌های المپیک ریو با مشکلاتی از قبیل سبز شدن رنگ استخر محل برگزاری مسابقات و ... مواجه شد؛ اما نکته مهم و نگران‌کننده جلوگیری از شیوع بیماری زیکا در میان ورزشکاران حاضر در این رقابت‌ها بود.

سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد هیچ موردی از ابتلا به زیکا در ارتباط با رقابت‌های المپیک ریو ثبت نشده است. "پیتر سلاما،" رئیس سازمان بهداشت جهانی، در کنفرانس خبری ژنو اظهار داشت: در دوران برگزاری بازی‌های المپیک ریو هیچ موردی از ابتلا به زیکا در میان ورزشکاران، گردشگران، تماشاچیان رقابت‌های ورزشی و کاروان‌های المپیک گزارش نشد.

وی در مورد بازی‌های پارالمپیک که از 7 سپتامبر آغاز شد گفت: ما به مهار ویروس زیکا در جریان برگزاری رقابت‌های پارالمپیک نیز خوشبین هستیم. خطر بسیار کمی درمورد مشاهده موردی جدید از زیکا در جریان این رقابت‌ها وجود دارد.

نگرانی از ابتلا به ویروس زیکا موجب شد تعدادی از ورزشکاران از حضور در رقابت‌های المپیک ریو انصراف دهند. در میان این ورزشکاران نام تعدادی از گلف بازان مشهور مانند "روی مک‌لروی"، "داستین جانسون"، جوردن اسپیث" ، "جیسون دی" و... حاضر نشدند به ریو سفر کنند.

دیگر ورزشکارانی که به ریو آمدند نیز از ابتلا به این ویروس به شدت ابراز نگرانی کردند. مقامات بهداشتی برزیل اطمینان دادند جمعیت پشه ناقل این ویروس را کنترل کرده‌اند و امکان ابتلا فقط از طریق اتقال خونی مادر به نوزاد و یا رفتارهای پرخطر جنسی وجود دارد.

در حالیکه برزیل گام بلندی در مهار ویروس زیکا برداشته است؛ دیگر مناطق جهان همچنان درگیر مبارزه با این ویروس هستند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار