یاسوج؛

نقش زنان در مدیریت مصرف

معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت: ایفای نقش خانواده ها بویژه زنان در رعایت الگوی مصرف و مدیریت اقتصادی بسیار تعیین کننده است.

به  گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ فتاح محمدی در جشنواره خانواده و نقش زنان در مدیریت مصرف حامل های انرژی در کهگیلویه وبویراحمد افزود: این مهم نقطه مقابل اقتصاد ریاضتی در غرب است که با تحمیل و فشار بر مردم به دنبال کاهش مصرف منابع و ظرفیت ها در جامعه خود هستند.

وی بر لزوم تبلیغات گسترده و میدانی و فرهنگ سازی در زمینه مصرف بهینه منابع از جمله حامل های انرژی (آب، برق و گاز) از سوی دستگاه های متولی و با کمک نهادهای فرهنگی و رسانه ها تاکید کرد.

محمدی گفت: استفاده مناسب و بهینه از سرمایه ها و ظرفیت های موجود در ابعاد مختلف بویژه در زمینه حامل های انرژی تجلی عینی و مصداق بارز اقتصاد مقاومتی است.

وی با بیان اینکه دین مبین اسلام در تمامی ابعاد زندگی فردی و اجتماعی بشر دارای برنامه و راهبرد است، افزود: اسلام، از یک طرف استفاده و بهره‏ مشروع از نعمت های الهی و زیبایی های زندگی را جایز دانسته و از سوی دیگر اسراف و زیاده ‏روی و ضایع کردن نعمت ها را امری حرام و ناروا می‏داند.

وی وجود سرمایه های طبیعی و حیاتی همچون محیط زیست ، آب و سایر منابع را متعلق به نسل های آینده دانست و گفت: اسراف و استفاده خارج از ظرفیت و اعتدال در سرمایه ها از نظر اسلام و مبانی اعتقادی و دینی در حکومت اسلامی تضییع حقوق دیگران و جرم محسوب می شود.

وی تصریح کرد: اسلام آنچنان بر رعایت الگوی مصرف تاکید دارد و تبذیر را امری مذموم دانسته که حتی در امر مقدس انفاق نیز انسان را به اعتدال و میانه روی و دوری از اسراف فرا خوانده است.

وی ابراز داشت: اسلام دینی است که برای همه زوایای زندگی بشر برنامه دارد و تعادل در همه امور را توصیه می کند.

محمدی تاکید کرد: چالش امنیتی و بحران آینده جامعه بشری به عقیده بسیاری از تحلیل گران سیاسی جهان مربوط به جنگ آب و خطرات و بحران های زیست محیطی است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری کهگیلویه وبویراحمد نیز در این جشنواره بر ضرورت همکاری و مشارکت بیش از پیش خانواده ها بویژه زنان به عنوان مدیران اقتصادی و عنصر اصلی خانواده بر رعایت الگوی مصرف در حامل های انرژی تاکید کرد.

علی لدنی نژاد افزود: این جشنواره با همکاری و مشارکت دستگاه های خدمات رسان شامل آبفای شهری و روستایی، شرکت توزیع نیروی برق ، آب منطقه ای و شرکت گاز استان برگزار شد.

وی بیان کرد: حدود 100 اثر نیز در بخش های مختلف کاریکاتور، نقاشی، فیلم کوتاه ، شعر و شعار در زمینه مصرف بهینه حامل های انرژی (آب ، برق و گاز) به دبیرخانه جشنواره ارسال و سرانجام با پایش نهایی داوران 10 اثر نیز به عنوان اثرات برتر در این جشنواره انتخاب شدند.


انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.