یاسوج؛

پرداخت 380 میلیارد ریال تسهیلات آبزی پروری

مدیر شیلات سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: 380 میلیارد ریال اعتبار برای احداث و سرمایه در گردش مزارع تولید ماهی پرداخت می شود.

به  گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ کورش یزدان پناه گفت: از این میزان اعتبار 230 میلیارد ریال تسهیلات بانکی برای احداث 40 مزرعه و 150 میلیارد ریال نیز برای تامین سرمایه در گردش این واحدها پرداخت خواهد شد.

وی با اشاره به این که 40 مزرعه دارای پروانه بهره برداری به بانک ها معرفی شده است، تصریح کرد: این بودجه در سفر هیات دولت به کهگیلویه و بویراحمد تصویب شده است.

مدیر شیلات سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد ابراز کرد: با راه اندازی این واحدها دو هزار و 400 تن به تولید ماهی در این استان افزوده می شود.

یزدان پناه گفت: سال 94 بیش از 13 هزار و 119 تن ماهی سردآبی در کهگیلویه و بویراحمد تولید شد، در حالی که میزان تولید این محصول در سال 93 ، 11 هزار و 500 تن بوده است.

وی اظهار کرد: هم اکنون 200 واحد تولید ماهی در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که نسبت به دو ساله گذشته 20 مزرعه افزوده شده است.

یزدان پناه گفت: هم اکنون یک هزار و 504 نفر در زمینه تولید ماهی این استان مشغول به کار هستند که با راه اندازی واحدهای جدید تا پایان سال 94 تعداد اشتغالزایی این بخش به یک هزار و 650 نفر خواهد رسید.

وی بیان کرد: سرزمین کهگیلویه وبویراحمد با وجود چشمه ها و رودخانه های پر آب از شرایط مناسبی برای توسعه آبزی پروری برخوردار است.

یزدان پناه عنوان کرد: در مناطق گرمسیری ماهیان گرم آبی و در مناطق سردسیری قزل آلا ظرفیت مناسبی برای توسعه و درآمد زایی است.

کهگیلویه و بویراحمد یکی از قطب های تولید ماهی قزل آلا در کشور است به طوری که براساس گزارش ها حدود 1.6 درصد تولید ماهیان سردآبی جهان و 10 درصد تولید ماهیان سردآبی کشور را تامین می کند.

به گفته مسئولان میزان سرانه مصرف ماهی در استان هم اکنون پنج و نیم کیلوگرم است که پیش بینی می شود در افق 1404 میزان سرانه مصرف ماهی در این استان به بیش از 10 کیلوگرم برسد.


انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.