رویترز در مطلبی به بررسی وضع صنعت گردشگری جهان در سال جاری میلادی پرداخت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، شورای جهانی سفر و گردشگری اعلام کرد صنعت گردشگری برای فرانسه، ترکیه و برزیل از آنچه انتظار می‌رفت سوددهی کمتری داشته است.

با اینکه امسال برزیل میزبان بازی‌های المپیک بود، اما صنعت گردشگری این کشور به دلیل بحران‌های سیاسی و شیوع ویروس زیکا با مشکلات عمده‌ای روبرو شده است. در گذشته پیش‌بینی شده بود نقش گردشگری در تولید ناخالص داخلی برزیل 0.9 درصد کاهش یابد. این در حالی است که برزیل با کاهش 1.6 درصدی سهم صنعت گردشگری در تولید ناخالص داخلی روبرو بوده است.

حملات تروریستی در پاریس، بروکسل و نیس نیز تقاضا برای سفر به اروپا را کاهش داده است. در فرانسه، نقش سفر و گردشگری در تولید ناخالص داخلی در سال جاری میلادی 1.1 درصد رشد داشت. با این حال، این رقم در سال گذشته میلادی 2.9 درصد اعلام شده بود.

آمارهای منتشر شده در روز جمعه نشان می‌دهد شمار گردشگران خارجی فرانسه در سه ماهه دوم سال جاری میلادی به سرعت سقوط کرده است. در سال 2015، صنعت گردشگری فرانسه بیش از 80.4 میلیارد یورو (90.9 میلیارد دلار) درآمد را نصیب این کشور کرد.

اما گزارش‌ها نشان می‌دهند علی‌رغم وجود خطرهای امنیتی، گردشگران همچنان به سفر خود ادامه می‌دهند. اما آن‌ها مقصدهای خود را تغییر داده اند. برای مثال، گردشگران آسیایی به جای سفر به اروپا، به استرالیا می‌روند.

برخی از تحلیلگران معتقدند المپیک ریو 2016 می‌تواند تقاضا برای بازدید از برزیل در سال آینده میلادی را افزایش دهد. اما برای این امر، برزیل باید مشکلات اقتصادی خود را حل کند.

چند بمب‌گذاری و نیز کودتای نافرجام اخیر ترکیه گردشگران خارجی در این کشور را کاهش داده است. در سال جاری میلادی، سهم گردشگری در تولید ناخالص داخلی ترکیه 3.2 درصد کاهش خواهد یافت. پیش از این انتظار می‌رفت این رقم تنها 0.2 درصد کاهش یابد.

همچنین، کاهش ارز پوند انگلیس در پی رای مردم این کشور به برکسیت – خروج انگلیس از اتحادیه اروپا – می‌تواند در شش تا هشت ماه آینده تقاضا برای سفر به انگلیس را افزایش دهد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار