اختراع چتر هوشمند برای حجاج در سرزمین سوزان عربستان

دو مخترع عربستانی و فلسطینی، چتر هوشمندی ساختند که هنگام ادای فریضه حج، به زائران در سرزمین سوزان عربستان کمک زیادی می‌کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الوئام، با نزدیک شدن به موسوم حج، دو مخترع عربستانی و فلسطینی، چتری هوشمند با هدف کاستن از مشکلات حجاج در هنگام ادای فریضه اسلامی ساختند.

این چتر با انرژی خورشیدی کار می‌کند و مجهز به سیستم ردیاب «جی پی اس،» فن، چراغ و سه خروجی یو اس بی برای شارژ تلفن همراه و تبلت و دیگر دستگاههای همراه است.

«کامل بدوی،» مخترع سعودی، در اینباره گفت: چتر هوشمند به حجاج در رفع نیازهای اساسی آنها در هنگام ادای مراسم حج و به ویژه کاستن از گرمای طاقت فرسا و آسان کردن ارتباط میان حجاج و مسئولان کمک می‌کند.

این چتر، انرژی خورشیدی که از طریق صفحه‌های خورشیدی کارگذاشته شده بر روی آن، برای به کار انداختن فن برای خنک کردن فرد و در نتیجه افزایش توان حجاج برای تحمل گرما به کار می‌گیرد. استفاده از چتر خطر گرمازدگی را از حجاج دور می‌کند.

چتر هوشمند مذکور استفاده مهمتر دیگری هم دارد و آن گم نشدن حجاج است. خانواده‌ای که در حال ادای مراسم حج است از طریق سیستم رد یاب کار گذاشته شده در چتر توانایی ردیابی همدیگر را دارد. این چتر موقعیت هر فرد را مشخص می‌کند و به این ترتیب خطر گم شدن با توجه به جمعیت انبوه حجاج در این مراسم از بین می‌رود.

از سوی دیگر، منال دندیس، مخترع زن فلسطینی، گفت: سیستم ردیاب (جی پی اس کار) گذاشته شده در این چتر سبب می‌شود که ارتباط میان حجاج به آسانی انجام پذیر باشد و آنها بتوانند اماکن حضور و نحوه رسیدن به یکدیگر را پیدا کنند.

دو مخترع فلسطینی و عربستانی امیدوارند که پس از ثبت اختراع آنها، یک شرکت بین‌المللی یا شرکت دولتی آغاز به کار تولید این چتر کندو آن با قیمت معقول را روانه بازار کند تا حجاج بتوانند این چتر را تهیه و از خدمات آن بهره مند شوند.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار