تلاش عربستان برای گفتگو با چین و ژاپن در بخش انرژی

عربستان سعودی امضای توافقنامه همکاری با چین و ژاپن در بخش انرژی را بررسی می کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ عربستان سعودی به عنوان یکی از بزرگترین کشورهای صادر کننده نفت در جهان امضای توافقنامه همکاری با چین و ژاپن در بخش انرژی را بررسی می کند.

هیئت دولت عربستان در پایان نشست روز دوشنبه در بیانیه ای اعلام کرد اعضای دولت با اعطای اختیار به تعدادی از اعضای کابینه برای گفتگو با مقامات چین درباره طرح یادداشت تفاهم همکاری در بخش انرژی و طرح یادداشت تفاهم همکاری درزمینه ذخیره سازی نفت موافقت کردند.

هیئت دولت عربستان در نشست روز دوشنبه خود همچنین با گفتگو با ژاپن در خصوص امضای یادداشت تفاهم همکاری در بخش انرژی موافقت کرد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، عربستان سهم عمده صادرات نفت به کشورهایی آسیایی را در اختیار دارد. آسیا یکی از بزرگترین مناطق مصرف کننده نفت در جهان است.

عربستان به عنوان یکی از اعضای سازمان کشورهای صادر کننده نفت ( اوپک ) بخشی از سهم خود در برخی از بازارهای کلیدی از جمله چین را از دست داده و در حال حاضر با تهدید ایران که پس از لغو تحریم های بین المللی صادرات نفت خود را افزایش داده است، روبه رو است.

اما عربستان سعودی همچنان می کوشد با پمپاژ ( تولید ) و صادرات مقادیر زیادی از نفت خام ، آن را به قیمت پایین به کشورهای آسیایی بفروشد . شرکت ملی نفت آرامکو عربستان در سال 2015 ، 65 درصد از نفت مورد نیاز کشورهای آسیایی را تامین کرد که در مقایسه با سال 2014 افزایش (62/3 درصدی) داشته است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار