این بار رسانه‌ها هدف اظهارات جنجالی ترامپ قرار گرفتند؛

نیویورک‌تایمز: رسانه‌ها دشمن جدید دونالد ترامپ!

نامزد جمهوری‌خواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا رسانه‌ها را پست‌ترین گروه بشریت معرفی کرد.

نیویورک‌تایمز: رسانه‌ها دشمن جدید دونالد ترامپبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ نیویورک‌تایمز در مطلبی نوشت: دونالد ترامپ، نامزد جمهوری‌خواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، هفته گذشته به‌واسطه اظهارات جنجال‌برانگیز، موضع دفاعی خود را حفظ کرد. او بار دیگر در سخنانی مبنی بر ارتباط مخالفانش با داعش در اوج شهرت و توجه رسانه‌ها قرار گرفت.

نامزد حزب جمهوری‌خواه با ارسال پیامی انتقام‌جویانه در حساب توییتری خود، اوباما – رئیس‌جمهور آمریکا-- و هیلاری کلینتون --نامزد دموکرات و مورد تأیید اوباما—را از بنیان‌گذاران گروه تروریستی داعش معرفی کرد.

ترامپ در بخش دیگری از اظهارات خود، به رسانه‌های جمعی و هدف آن‌ها برای منفور کردنش اشاره کرد و مدعی شد رسانه‌های جمعی درک درستی از اظهاراتش ندارند.

در بخشی از پیام تمسخرآمیز ترامپ آمده است: دوست دارم این مردم احساساتی و فقیر را در تلویزیون تماشا کنم. آن‌ها خیلی تلاش می‌کنند مرا کشف کنند ولی نمی‌توانند.

نشست‌های طولانی و انتقادات شدید از ترامپ در برنامه‌ها و گفتگوهای سیاسی باعث شد نامزد جمهوری‌خواه آمریکا به طور فزاینده‌ای رویه انتخاباتی خود را بر اساس مخالفت با رسانه‌ها و مطبوعات پایه‌ریزی کند. او بخش گسترده‌ای از سخنرانی‌های خود را در محافل عمومی و یا توییتر ایراد کرده و مدعی است که تعصب رسانه‌های جمعی به هیلاری کلینتون می‌تواند همانند یک "سکو" نتیجه انتخابات را برای نامزد دموکرات رقم بزند.

ترامپ در سخنرانی روز جمعه خود در پنسیلوانیا، خشمش نسبت به رسانه‌های جمعی را با این موضوع که رسانه‌ها در جهت اهداف کلینتون حرکت می‌کنند، تخلیه کرد.

او با اشاره به حداقل پوشش مطبوعات از مبارزه انتخاباتی‌اش گفت: این گروه‌ها، پست‌ترین شکل از زندگی مرا برای مردم شرح داده‌اند. آن‌ها خودشان پست‌ترین گروه بشریت هستند.

ترامپ در ادامه سخنرانی انتخاباتی خود در آلتونا از پوشش اندک مبارزات انتخاباتی خود از سوی رسانه‌های شکایت کرد و بار دیگر زبان به انتقاد از رسانه‌ها گشود و گفت: خیلی مسخره است. هر روز یک داستان از من در این رسانه‌های منتشر می‌شود.

وی مدعی شده است که رسانه‌ها قادر به درک سخنان وی نیستند. سخنان وی درباره تأسیس داعش به دست اوباما کاملاً طعنه‌آمیز بوده است و رسانه‌های جمعی قادر به درک آن نبودند.

جمهوری خواهان اغلب در مورد رسانه‌ها شکایت دارند. استدلال آن‌ها این است که موضع نشریات و رسانه‌ها علیه آن‌هاست و از آن با عنوان "آزار رسانه‌ای" یاد می‌کنند. این واژه برای نخستین بار در سال 1992 به‌وسیله بوش پدر ارائه شد.

کمپین انتخاباتی دونالد ترامپ، آزار و تعصب رسانه‌ها علیه جمهوری خواهان را یک موضوع فراگیر دانست. نامزد جمهوری‌خواه از سال گذشته میلادی حرکتی جدی را علیه رسانه‌های آغاز کرده است. او همواره در اظهارات و سخنرانی‌های خود رسانه‌ها را به تقلب و جانبداری متهم کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار