شماره تلفن و نشانی ایمیل اعضای دموکرات کنگره آمریکا هک شد

پایگاه اطلاعاتی حزب دموکرات برای دومین بار طی یک ماه گذشته هدف حمله سایبری قرار گرفت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نیویورک تایمز، یک هکر که گمان می‌رود دارای ارتباطاتی با سرویس‌های اطلاعاتی روسیه باشد، روز گذشته (جمعه) مجموعه دیگری از اسناد داخلی حزب دموکرات شامل شماره تلفن و نشانی ایمیل حدود 200 نماینده این حزب در کنگره آمریکا را منتشر کرد.

هرچند انتشار شماره تلفن و نشانی ایمیل اعضای حزب دموکرات به اندازه ایمیل‌های شخصی اعضای کمیته ملی این حزب که اوایل ماه جاری از سوی هکر موردنظر در اختیار ویکی لیکس قرار گرفت و باعث استعفای «دبی واسرمن شولتز» از ریاست این کمیته شد نگران‌کننده نیستند، این افشاگری بار دیگر شائبه دخالت روسیه در انتخابات آمریکا را با قوت بیشتری مطرح کرده است.

نام مستعار هکری که مسئولیت این دو هک را برعهده گرفته است، "گوسیفر 2" است که مقامات اطلاعاتی آمریکا معتقدند دارای ارتباط نزدیکی با سرویس‌های اطلاعاتی روسیه است.

این هکر در اقدام خرابکارانه قبلی خود ایمیل‌هایی را از اعضای کمیته ملی حزب دموکرات منتشر کرد که محتوای آنها نشان ‌می‌داد مقامات ارشد این حزب از ابتدا «هیلاری کلینتون» - نامزد ریاست جمهوری حزب دموکرات را به «برنی سندرز» - رقیب دموکرات سابق او ترجیح می‌دادند.

هکر یادشده در یادداشت کوتاهی در حساب توییتر خود دستیابی به شماره تلفن و آدرس ایمیل اعضای حزب دموکرات را بسیار ساده‌تر از هک سرور ایمیل کمیته ملی این حزب عنوان کرده است. وی همچنین از کاربران این شبکه اجتماعی خواسته است برای آگاهی از افشاگری‌های بیشتر علیه حزب دموکرات، حساب کاربری او را در توییتر دنبال کنند.

به همین دلیل، آن دسته از اعضای حزب دموکرات که شماره تلفن و آدرس ایمیل آنها از سوی گوسیفر 2 منتشر شده است، نگران آن هستند که وی بتواند در آستانه انتخابات سراسری در ایمیل‌های آنها نیز نفوذ کند.

در حال حاضر، مقامات اطلاعاتی آمریکا در حال بررسی این مسئله هستند که آیا افشاگری‌های اخیر علیه حزب دموکرات یک جاسوسی سایبری عادی است یا با هدف تاثیرگذاری بر انتخابات ریاست جمهوری آمریکا انجام شده‌اند. مقامات اطلاعاتی آمریکا تقریباً‌ مطمئن هستند که سرویس‌های اطلاعاتی روسیه در پشت این افشاگری‌ها قرار دارند. پلیس فدرال آمریکا (اف بی آی) نیز تحقیقات گسترده‌ای را در این خصوص آغاز کرده است.

دونالد ترامپ نامزد ریاست جمهوری حزب جمهوری‌خواه - اوایل ماه جاری پس از افشاگری ویکی لیکس علیه کمیته ملی حزب دموکرات، از روس‌ها خواست 33 هزار ایمیلی که در سرور شخصی هیلاری کلینتون مفقود شده است را بازیابی و افشا کنند. وی پس از انتقادات شدیدی که نسبت به او صورت گرفت، تاکید کرد که چنین خواسته‌ای را فقط به قصد شوخی مطرح کرده است.


انتهای پیام / 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار