سخنگوی ترامپ حمله بوش به افغانستان را به گردن اوباما انداخت!

پس از آنکه ترامپ، اوباما را مسئول ایجاد داعش خواند، سخنگوی او نیز جنگ افغانستان را به گردن اوباما انداخت.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سی‌بی‌اس نیوز، «کاترینا پیرسون» - سخنگوی دونالد ترامپ نامزد ریاست جمهوری حزب جمهوری‌خواه – روز گذشته در مصاحبه با شبکه خبری سی‌ان‌ان جنگ آمریکا در افغانستان را "جنگ اوباما" خواند. این در حالیست که تصمیم درباره حمله نظامی به افغانستان از سوی جرج دبلیو بوش – رئیس جمهور سابق آمریکا – اتخاذ شد. 

وی که برای توضیح درباره اظهارات اخیر ترامپ در خصوص نقش اوباما و هیلاری کلینتون نامزد ریاست جمهوری حزب دموکرات در ایجاد داعش به شبکه سی‌ان‌ان دعوت شده بود، در حالیکه خود ترامپ از اظهاراتش در این باره عقب نشینی کرده است، در بخشی از سخنان خود خطاب به مجری این شبکه خبری گفت: "بله، این اوباما و کلینتون بودند که برخلاف هشدارهای امنیتی آن زمان با خارج کردن نیروهای آمریکایی از عراق باعث ایجاد داعش شدند و با رفتن به افغانستان، یک مشکل جدید برای ما بوجود آوردند."

مجری سی‌ان‌ان در این لحظه برای شفاف‌سازی موضوع از سخنگوی ترامپ پرسید آیا منظور او این است که برای اولین بار باراک اوباما، آمریکا را وارد جنگ افغانستان کرد که پیرسون پاسخ داد: "بله، این جنگِ اوباماست."

اما حقیقت این است که تصمیم حمله به افغانستان در سال 2001 اندکی پس از حملات تروریستی 11 سپتامبر از سوی جرج بوش رئیس جمهور وقت آمریکا اتخاذ شد و اوباما در آن زمان سناتور ایالت ایلینوی بود. 

مجری برنامه در ادامه با فرض اینکه شاید منظور پیرسون درخواست کنگره برای اعزام چند هزار سرباز آمریکایی دیگر به افغانستان در سال 2009 بود که اوباما با اکراه با آن موافقت کرد، بار دیگر از او خواست برای اینکه اطلاعات غلطی در این مورد در اختیار بینندگان تلویزیون قرار نگیرد، اظهارات اولیه خود را اصلاح کند. اما سخنگوی ترامپ مجدداً تاکید کرد اوباما آغازگر جنگ افغانستان بود. 

انتهای پیام / 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار