خرسندی تشکیلات خودگردان از بهبود روابط آنکارا-تل آویو

ریاض مالکی از سرگیری روابط رژیم صهیونیستی و ترکیه را گام مهمی برای حل مناقشه فلسطین دانست.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ وزیر امور خارجه تشکیلات خودگردان اعلام کرد از سرگیری روابط ترکیه و رژیم صهیونیستی گام مهمی برای حل مناقشه فلسطین است.

ریاض مالکی در نشست خبری مشترک با مولود چاووش اوغلو همتای ترکیه ای خود در آنکارا گفت: از سرگیری روابط بین تل آویو و آنکارا این امکان را به ترکیه می دهد از نقش فعال خود در همه محافل و مجامع بین المللی برای حمایت از موضوع فلسطین استفاده کند.

از سرگیری این روابط همچنین ارسال کمک های بشردوستانه برای ساکنان غزه و اجرای طرح های زیربنایی و حیاتی در این منطقه را تسهیل خواهد کرد. مالکی از سطح روابط ترکیه و فلسطین ابراز خرسندی و اعلام کرد کمیته های دوجانبه ای برای ارتقای سطح این روابط و توسعه آن تشکیل شده است.

وی گفت:« من پیشتر نیز در دیدار با بینعالی ییلدیریم نخست وزیر ترکیه درباره طرح آشتی ملی در فلسطین و همچنین پایان یافتن اشغالگری اسراییل در قدس و شهرهای دیگر گفتگو کردم. وزیر امور خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین بر همبستگی فلسطین با آنکارا علیه کودتای نافرجام اخیر در ترکیه تاکید کرد و افزود قلب و احساس مردم و کادر رهبری فلسطین با مردم و مقامات ترکیه علیه کودتا در این کشور بود.

چاووش اوغلو و مالکی اوضاع فلسطین را به طور مفصل ارزیابی کردند. اوغلو در این دیدار بر تلاش های ترکیه به منظور حل موضوع فلسطین و حمایت از آن در محافل بین المللی تاکید کرد.

وی افزود تلاش های ترکیه برای حمایت از فلسطین به خصوص در زمینه اجرای شروط آنکارا در از سرگیری روابط با تل آویو از جمله لغو محاصره غزه و فراهم کردن مسیر برای ارسال کمک های انسان دوستانه برای فلسطینیان و اجرای طرح های زیربنایی و حیاتی در غزه از جمله ساخت نیروگاه برق ادامه خواهد یافت.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۸ ۲۲ مرداد ۱۳۹۵
تشکیلات خودگردان//شریک دزد و رفیق غافله
آخرین اخبار