فلسطین با کسب 57 رأی مثبت، رسماً به عضویت دیوان دائمی داوری دادگاه بین‌‎‌المللی لاهه در آمد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری شبکه پرس تی وی، فلسطین با 57 رأی مثبت، 24 رأی ممتنع و بدون هیچ مخالفتی، رسماً به عضویت دیوان دائمی داوری (پی.سی.اِی) در دادگاه بین‌‎‌المللی لاهه در آمد.

فلسطین در تاریخ 10 دی 1393 درخواست عضویت در دادگاه بین‎‎المللی لاهه را ارائه داد و پس از موافقت با آن، قرار شد این کشور رسماً از تاریخ 12 فروردین 1394 (اول آوریل 2015) به عضویت دادگاه بین المللی کیفری درآید.

براساس گزارشی که مرکز اطلاع رسانی فلسطین منتشر کرده است، این کشور پیشتر درخواست عضویت در دیوان دائمی داوریِ لاهه را به دولت هلند ارائه داده و به عضویت این دیوان در آمده بود، اما آمریکا به این عضویت اعتراض کرد و در نهایت عضویت فلسطین موقتاً به حالت تعلیق درآمد.

درخواست فلسطین برای عضویت در دادگاه بین المللی لاهه پس از آن مطرح شد که طرح پایان اشغال سرزمین های فلسطینی از سوی رژیم  صهیونیستی در شورای امنیت سازمان ملل، با مخالفت امریکا رد شد.

فلسطینیان می توانند با عضویت در این دادگاه بین المللی از سران رژیم رژیم صهیونیستی به اتهام ارتکاب جنایات جنگی در سرزمین های فلسطینی شکایت کنند.

فلسطین با عضویت در این دادگاه می تواند خواستار تحقیق در مورد جنایت‌های ضد بشری رژیم اسرائیل علیه ملت فلسطین در نوار غزه در جریان جنگ 51 روزه و تحقیق در مورد عملیات شهرک سازی غیر قانونی این رژیم در اراضی اشغالی شود.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار