مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گفت: 125میلیارد ریال برای ساخت دو طرح گردشگری در این استان اختصاص یافت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛محمود باقری گفت: این اعتبار از محل صندوق توسعه ملی برای اجرای پروژه های پارک آبی و هتل چهار ستاره در شهر یاسوج تخصیص یافته است.

وی اظهار کرد: زمین مورد نیاز این طرح ها تامین شده است و عملیات اجرایی این دو پروژه در آینده نزدیک با مشارکت بخش خصوصی شروع می شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به کمبود فضاهای اسکان و تفریحی برای رفاه گردشگران در این استان ابراز کرد: احداث زیرساخت های گردشگری از اولویت های دولت برای رونق اقتصادی و ایجاد فرصت های شغلی جدید است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد گفت: تکمیل 70 طرح در حال اجرای گردشگری در این استان نیازمند یک هزار و 500 میلیارد ریال اعتبار است.

باقری ابراز کرد: هم اکنون 40 اردوگاه تفریحی رفاهی از سوی میراث فرهنگی و 30 اردوگاه دیگر از سوی بخش خصوصی در مناطق گردشگری کهگیلویه و بویراحمد در دست ساخت است.

وی اظهار کرد: این پروژه ها 10 تا 95درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: دشتک دیل، بی بی حکیمه (س) در گچساران، باغ چشمه بلقیس در چرام، کوه گل در سی سخت و تنگ گنجه ای در بویراحمد ازمهمترین طرح های گردشگری در حال اجرای این استان است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد افزود: 14 منطقه نمونه گردشگری، 11 روستای هدف گردشگری، 17 اردوگاه رفاهی و چهارکمپینگ اقامتی در این استان وجود دارد.

باقری گفت: 11فضای اقامتی و پذیرایی با 207 اتاق و 698 تخت در کهگیلویه و بویراحمد خدمات رسانی می کند.

یک هزار و 700 گردشگر خارجی و دو میلیون و 600 هزارگردشگر داخلی در یک سال گذشته ازکهگیلویه وبویراحمد دیدن کردند.

استان کهگیلویه وبویراحمد با شرایط اقلیمی متنوع، وجود بیش از 450 بقعه متبرکه و امامزاده، حدود دو هزار اثر تاریخی شناسایی شده ، وجود بیش از 50 قلعه بالای چهار هزار متر، 700 اثر ثبت شده در فهرست آثار ملی سالانه مقصد میلیون ها گردشگران داخلی و خارجی در ایران و سایر نقاط جهان است.

استان کهگیلویه وبویراحمد با مساحت حدود 16 هزار کیلومترمربع با جمعیتی افزون بر 700 هزار نفر دارای هشت شهرستان است.

بویراحمد و دنا جزء مناطق سردسیر استان هستند و شهرستان های باشت، گچساران، کهگیلویه، لنده، چرام و بهمئی نیز اقلیم گرمسیری این استان را تشکیل می دهند.

کهگیلویه وبویراحمد با نزدیک به 11 میلیارد مترمکعبی بارش و روان آب به قطب آبی جنوب نیز معروف است.

انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.