نمایندگان سنای افغانستان از معرفی و آغاز به کار کمیته مشترک مجلس و پارلمان این کشور برای بررسی لایحه انتخاباتی اشرف‌غنی در هفته آینده خبر دادند.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان؛ هیئت اداری مجلس سنای افغانستان اعلام کرد: کمیته مشترک مجلس سنا و پارلمان افغانستان هفته آینده کار خود را برای بررسی لایحه پیشنهادی رئیس‌جمهور این کشور به منظور ایجاد اصلاحات در نظام انتخاباتی  آغاز خواهد کرد.

«حسیب‎الله کلیمزی» معاون دوم مجلس سنای افغانستان در این باره گفت: قرار است اعضای کمیته مشترک مجلس سنا و پارلمان افغانستان شنبه هفته آینده معرفی شود.

وی خاطرنشان کرد: کمیته مذکور پس از معرفی نخستین جلسه کاری خود را برای بررسی لایحه پیشنهادی اشرف‌غنی شروع می‌کند.

کلیمزی افزود: کمیته مشترک تا پایان هفته آینده نتیجه کار خود را در مورد لایحه پیشنهادی رئیس‌جمهور افغانستان اعلام خواهد کرد و امیدواریم که اصلاحاتی که از سوی مجلس سنا بر روی این لایحه انجام شده از طرف این کمیته نیز تأیید شود.

تسنیم نوشت معاون دوم مجلس سنای افغانستان در ادامه به رادیو آزادی گفـت: اعضای کمیته مشترک مجلس سنا و پارلمان افغانستان بطور مساوی از طرف دو مجلس معرفی می‌شوند.

حسیب‌الله کلیمزی اذعان داشت: اگر کمیته مشترک مجلس سنا و پارلمان افغانستان به نتیجه‌ای نرسد، در آن صورت پارلمان می‌تواند نتیجه‌گیری لایحه پیشنهادی رئیس‌جمهور افغانستان را به دو سوم این مجلس پیشنهاد کند.

این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که مجلس سنای افغانستان لایحه پیشنهادی رئیس‌جمهور این کشور را با ایجاد اصلاحاتی تأیید کرده است.

رد عضویت دو متخصص خارجی در کمیسیون شکایات انتخابی در ماده 23 این فرمان و مدت زمان ریاست کمیسیون‌های انتخاباتی، اصلاحاتی است که مجلس سنای افغانستان بر لایحه پیشنهادی رئیس‌جمهور این کشور داشته‌اند.

پیش از این نیز لایحه پیشنهادی رئیس‌جمهور افغانستان در مورد اصلاحات در نظام انتخاباتی توسط پارلمان این کشور پس از کشمکش‌های فراوان با اکثریت آرا رد شده بود.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.