مسئولان گمرک نیمروز مى‌گویند که درآمد گمرک این ولایت، در 3 ماه اول سال جاری نزدیک به 3 میلیارد افغانى رسیده که نسبت به مدت مشابه سال قبل، حدود 50 درصد افزایش را نشان می‌دهد.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان؛ «عبدالغنی ترابی» معاون گمرک نیمروز گفت: درآمد این گمرک نسبت به 3 ماه سال قبل، حدود یک میلیارد افغانی افزایش داشته که نصب یک سیستم جدید و تلاش کارمندان این اداره در امرمبارزه با فساد ادارى و جلوگیرى از فرار مالیات، عوامل عمده این افزایش مى باشد.

وى افزود: درآمد گمرک این ولایت در٣  ماه سال جاری به بیش از 2 میلیارد و ٩٣٤ میلیون افغانى رسیده است؛ درحالیکه این رقم در 3 ماه اول سال گذشته، به یک میلیارد و ٩٣٦ میلیون افغانى مى‌رسید که حدود 50 درصد افزایش را نشان می‌دهد و تا آخر سال جاری نیز افزایش خواهد داشت.

«حاجی ستار» از تاجران مواد نفتى در ولایت نیمروز گفت که  مسیر بندرعباس تا شهر زرنج، نسبت به بندرعباس تا اسلام قلعه هرات، حدود ٣٠٠ کیلومتر کوتاه‌تر است به همین دلیل، تاجران کوشش می‌کنند که اموال خود را زودتر به مقصد برسانند.

به گفته وى، از این رو تاجران مسیر نیمروز را انتخاب می‌کنند چون راه آن کوتاه است.

«محمد عوض» یکی از تاجران افغانستانی گفت: پل ابریشم که مسیر نیمروز _ایران را به هم وصل مى کند، ظرفیت تردد وسایل بیشتر را ندارد.

وی افزود: از ایران مى‌خواهیم که وعده خود را در خصوص ساخت یک پل دیگر، عملى کند تا روزانه ماشین‌های بیشتری در این مسیر رفت و آمد کنند.

فارس نوشت: گمرک نیمروز، از جمله گمرکات بزرگ افغانستان محسوب میشود که روزانه، حدود 200 ماشین ترانزیتی دراین گمرک بارگیری و تخلیه می‌شود و قرار است در آینده نزدیک، این گمرک به بندر چابهار و از آن طریق به کشور هندوستان نیز وصل شود.

انتهای پیام/
برچسب ها: افغانستان ، گمرک ، طالبان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Afghanistan
بهنان
۱۲:۳۹ ۲۳ دی ۱۳۹۸
در کل اگر ما فکر کنیم رشوت خیلی ها هستن و ما پیش خود خواهم فکر کرد که چرا افغانستان و یا نیمروز چرا پیش. رفت نمیکند این بزرگان هستن که خود را پول میکنن.. بخیر باشین