مارکت واچ گزارش داد:

دنده‌معکوس خودروسازان جهان در واکنش به برکسیت

به باور کارشناسان، خودروسازان جهان تا زمانی که وضع تعرفه‌های جدید مشخص نشود در تعاملات خود با انگلیس محتاط هستند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی مارکت واچ؛ رأی شگفت‌انگیز مردم انگلیس به خروج از اتحادیه اروپا خودروسازان جهان را بر آن داشته است تا رویه سرمایه‌گذاری در انگلیس را مورد ارزیابی مجدد قرار دهند. بسیاری از خودروسازان فعال در انگلیس نسبت به نتایج خروج این کشور از اتحادیه اروپا خوش‌بین نیستند و به دنبال هر اقدامی برای رقابتی نگه‌داشتن فعالیت خود در این کشور هستند.

تعرفه، نوسانات نرخ ارز و کاهش فروش، سهام خودروسازان فعال در انگلیس را به‌شدت تحت تأثیر قرار داده است. طی سال‌های گذشته خودروسازان هزینه‌های خود را در اروپا کاهش داده‌اند که این روند موجب بسته شدن کارخانه‌ها و یا تعدیل شدید نیروی انسانی آن‌ها شده است. انگلیس در سال گذشته حدود 18.5 درصد از خودروهای اروپا را تامین کرده است. با این حال بسیاری از خودروسازان داخلی انگلیس امیدوارند به بازار آمریکا و چین دست یابند. در همین راستا برخی از خودروسازان فعال در انگلیس نسبت خروج این کشور از اتحادیه اروپا واکنش نشان داده‌اند.

مقامات شرکت جنرال موتورز به ادامه تجارت با انگلیس طی سال‌های آینده تأکید کردند ولی به حضور طولانی‌مدت در این کشور اشاره‌ای نکرد. شرکت پژو فرانسه نیز اعلام کرد به دلیل کاهش ارزش پوند، به بهای خودروهای جدید خود در انگلیس می‌افزاید. چراکه در غیر این صورت سهم بازار خود را در انگلیس از دست خواهد داد.

مدیر اجرایی شرکت آلمانی دایملر نیز با اشاره به ابعاد اقتصاد خروج انگلیس از اتحادیه اروپا خروج از آن را به ضرر شرکت دانست.

شرکت آمریکایی فورد با بیش از 14 هزار کارمند در انگلیس اعلام کرد سیاست‌های کنونی خود را تا اطلاع ثانوی تغییر نخواهد داد؛ هرچند کاهش ارزش پوند اثرات منفی بر فعالیت‌های این شرکت در انگلیس خواهد داشت.

خودروسازهای ژاپنی و در رأس آن‌ها نیسان به‌صراحت رأی به باقی ماندن در صنعت خودروسازی انگلیس داده‌اند. نیسان بیش از 8 هزار کارمند در این کشور دارد.

خودروساز آلمانی فولکس‌واگن و برندهای لوکس پورشه و استون مارتین اعلام کرده‌اند فعالیت خود را در انگلیس ادامه می‌دهند. با این وجود به باور کارشناسان، خودروسازان جهانی تا زمانی که وضع تعرفه‌های جدید مشخص نشود در تعاملات خود با انگلیس و ارائه کار جدید به کارخانه‌های انگلیس محتاط‌تر عمل می‌کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار