فراخوان تویوتا و نیسان برای جمع آوری شش و نیم میلیون خودرو

شرکت های خودروساز تویوتا و نیسان به دنبال بروز نقص در کیسه های هوا، برای جمع آوری شش و نیم میلیون خودروی خود در سراسر جهان فراخوان دادند.

به گزارش سرویس بین‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، شرکت های خودروساز تویوتا و نیسان امروز برای جمع آوری شش و نیم میلیون خودروی خود در سراسر جهان فراخوان دادند. این فراخوان به دنبال انفجار کیسه های هوای تعدادی از خودروهای آنها و مرگ دست کم 5 نفر مطرح شد.

تویوتا، بزرگترین خودروساز جهان برای جمع آوری 5 میلیون خودروی خود در 35 مدل مختلف تولید شده از ماه مارس  2003 تا نوامبر 2007 (اسفند 81 تا آبان 86) فراخوان داد. شرکت نیسان نیز از فراخوان جمع آوری 1.56 میلیون خودروی تولید شده خود در سالهای 2004 تا 2008 (1382 تا 1386) خبر داد.

شرکت نیسان به خبرگزاری فرانسه گفت این مشکل، بسیاری از بازارهای این شرکت را در ژاپن، اروپا و آمریکای شمالی به خطر انداخته است. دلایل بسیاری برای این اشکال مطرح می شود که یکی از آنها می تواند وجود نقص در پوشش فلزی کپسول کیسه هوا باشد.

بیشتر این محصولات معیوب که از شرکت های خودروساز مطرح جهان از جمله جنرال موتورز و هوندا هستند، به دلیل اشکالات در کیسه های هوا و احتمال انفجار و آسیب رساندن به سرنشینان فراخوانده شده اند.  این در حالی است که تویوتا و نیسان اعلام کردند تاکنون هیچ گزارشی از احتمال مرگ مشتریانشان به دلیل این نقص فنی گزارش نشده است.


انتهای پیام/




برچسب ها: خودرو ، تویوتا ، نیسان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار