همکاری برلین و پاریس بر مدیریت دوران پسا برکسیت

مقامات آلمان و فرانسه توافق کردند بر مدیریت دوره پس از خروج انگلیس از اتحادیه اروپا با یکدیگر همکاری کنند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه؛ دفتر ریاست‌جمهوری فرانسه اعلام کرد سران این کشور و آلمان در زمینه مدیریت دوران پس از رای مثبت مردم انگلیس به خروج از اتحادیه اروپا با هم اتفاق‌نظر دارند.
بنابر این اعلام، "فرانسوا اولاند،" رئیس جمهور فرانسه، و "آنگلا مرکل،" صدراعظم آلمان، تاکید کردند در زمینه اینکه چگونه دوران پس از رای مثبت مردم انگلیس به خروج این کشور از اتحادیه اروپا، را مدیریت کنند.

خبرگزاری فرانسه با اعلام این خبر نوشت که اولاند امروز دوشنبه با "دونالد توسک،" رئیس شورای اروپا، در پاریس دیدار خواهد گرد و پس از آن به برلین سفر می‌کند تا با مرکل و "ماتئو رنتسی،" نخست‌وزیر ایتالیا، دیدار کند.

تصمیم انگلیس به عنوان نخستین کشوری که اتحادیه اروپا را ترک می‌کند، کشورهای اروپایی را از این نگران کرده است که تاخیر در ارائه طرح این کشور برای خروج از اتحادیه اروپا می‌تواند ضرر اقتصادی هنگفتی را متوجه اروپا کند.

سران اروپایی روز سه‌شنبه در بروکسل نشستی خواهند داشت که احتمالا "دیوید کامرون،" نخست‌وزیر انگلیس، با فشار زیادی برای ارائه طرحی به منظور خروج کشورش از اتحادیه اروپا مواجه باشد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار