بازجویی از رئیس بخش درآمدهای فولکس واگن

رئیس بخش درآمدهای فولکس واگن در ارتباط با رسوایی آلایندگی برخی از مدل‌های دیزل این کمپانی مورد بازجویی قرار گرفت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از یونایتدپرس اینترنشنال؛ طرح سوال و تحقیق درباره رسوایی استفاده از نرم‌افزار فریبکار و آلایندگی مدل‌های دیزل فولکس واگن به "هانس دیتر پوئتش،" رئیس بخش درآمدهای این کمپانی، رسید.

فولکس واگن با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: براساس بررسی دقیق تیم کارشناسان داخلی و خارجی، فولکس واگن باور دارد هیئت مدیران این کمپانی به موقع درمورد اعلان این ماجرا تحت قوانین بازار آلمان اقدام کرده است.

در ادامه بیانیه مذکور آمده است: هیچ مدرکی در دست نیست که مدیران فولکس واگن جلوی انتشار خبر آلایندگی مدل‌های دیزل را گرفته باشند. هیئت مدیران به محض اطلاع از وجود چنین نقصی، آن را اعلان عمومی کردند.

فولکس واگن بر سر رسوایی آلایندگی مدل‌های دیزل، در مجموع 20 میلیارد دلار جریمه و یا جبران نقص یاد شده پرداخت کرد. پرونده قضایی فولکس واگن در آمریکا برای تکمیل تحقیقات همچنان گشوده است. "مارتین وینترکورن،" مدیرعامل و چند نفر دیگر از مدیران اجرایی کمپانی پیش از این مورد بازجویی قرار گرفتند.

فولکس واگن اذعان کرد نرم‌افزار فریبکار بر روی حدود 11 میلیون دستگاه از خودروهای دیزل این کمپانی نصب شده بود. 

حدود 500 هزار دستگاه فولکس واگن با حجم موتور 2 و مجهز به نرم‌افزار فریبکار در سال‌های 2009 تا 2015 فروخته شدند. کمپانی آلمانی باید 10 میلیارد دلار بابت برطرف کردن نقص این خودروها و یا پس گرفتن کامل آنها هزینه کند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار