مهندس فولکس واگن به دخالت در رسوایی آلایندگی این شرکت متهم شد

رسوایی فولکس واگن در خصوص سطح آلایندگی محصولات دیزلی احتمالاً یکی از مهندسان این شرکت را روانه زندان خواهد کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از بی بی سی؛ وزارت دادگستری آمریکا طی تحقیقات گسترده خود یکی از مهندسان فولکس واگن را به دست داشتن در دستکاری سامانه های اندازه‌گیری آلایندگی محصولات این شرکت متهم کرد.

 این مهندس آلمانی اولین فردی است که در تحقیقات وزارت دادگستری آمریکا به دست داشتن در فریبکاری در زمینه سطح آلایندگی محصولات فولکس واگن متهم شده است.

فولکس واگن تاکنون حاضر شده است 16 میلیارد دلار به منظور پاسخ دهی به شکایت های دولتی و شخصی هزینه کند.

"جیمز لیانگ،" مهندس مورد اتهام، در سال های 1983 تا 2008 در بخش توسعه محصولات دیزلی فولکس واگن در آلمان مشغول به کار بوده و سپس به آمریکا نقل مکان کرده است. وی از اعضای تیم مهندسان فولکس واگن محسوب می شود که مسئولیت آزمایش آلایندگی محصولات این شرکت را برعهده داشته است. لیانگ ممکن است تا 5 سال به زندان محکوم شود.

رسوایی فولکس واگن زمانی رخ داد که مشخص شد محصولات دیزلی این شرکت به نرم افزارهایی مجهز هستند که می توانند در زمان آزمایش شدن عملکرد خودرو را تغییر داده و آلودگی کمتری ایجاد کنند.

لیانگ اولین فردی است که در رسوایی این شرکت آلمانی متهم شده است؛ اما مطمئنا آخرین فرد متهم شده در این زمینه نیز نخواهد بود. 

پرسشی که اکنون ایجاد شده این است که سطح دخالت مسئولان عالی‌رتبه این شرکت در این رسوایی چه میزان است. با توجه به همکاری لیانگ با پلیس فدرال آمریکا می توان انتظار داشت افراد دیگری نیز به زودی در روند دادگاه قرار گیرند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار