رهبران جامعه مسلمانان آمریکا اظهارات نژادپرستانه دونالد ترامپ علیه مسلمانان آمریکا را محکوم کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از واشنگتن پست، رهبران جامعه مسلمانان آمریکا از اظهارات «دونالد ترامپ» علیه جامعه مسلمانان به خشم آمدند و تأکید کردند که این نامزد جمهوری‌خواه تلاش می‌کند تا در راستای پیشبرد منافع سیاسی خود، اقلیت مسلمانان را اهریمن جلوه دهد.

قرار بود روز سه‌شنبه این هفته شورای روابط اسلامی آمریکایی طی یک کنفرانس خبری گزارشی در زمینه اسلام‌هراسی منتشر کند که شامل ظهور تجارت بدون حضور مسلمانان، برگزاری راهپیمایی‌های معترضان مسلح علیه مسلمانان، حمله مستقیم به مسلمانان و خرابکاری در مساجد می‌شد.

با این حال روز یکشنبه هفته جاری حادثه مرگبار تیراندازی «اورلندو» در ایالت «فلوریدا» آمریکا به وقوع پیوست و شورای روابط اسلامی آمریکایی (CAIR) تصمیم به تعویق انتشار این گزارش گرفت. هدف از این تصمیم، تمرکز کشور بر وحدت اعلام شده است.

با این حال، «دونالد ترامپ» نامزد جنجالی جمهوری‌خواهان در انتخابات ریاست‌جمهوری 2016 آمریکا روز دوشنبه در سخنرانی خود در «نیوهمپشایر»، با الفاظی تند، مسلمانان آمریکا را خطاب قرار داد و آن‌ها را همچون یک دشمن داخلی به تصویر کشید که مستعد ایدئولوژی افراطی هستند و مقصر پناه دادن به تروریست‌ها است.

ترامپ مدعی شد اگر خانواده «عمر متین» عامل تیراندازی اورلندو، اجازه مهاجرت از افغانستان به آمریکا را پیدا نکرده بودند، هیچ‌گاه حادثه تروریستی اورلندو به وقوع نمی‌پیوست.

اظهارات تند و ضداسلامی ترامپ موجی از خشم و واکنش‌های رهبران مسلمان آمریکا را به همراه داشت به طوری که مقامات شورای روابط اسلامی آمریکایی واکنش نشان دادند.

«ابراهیم هوپر» سخنگوی CAIR درباره سخنرانی ترامپ گفت: این تلاشی برای اهریمن جلوه دادن و لکه‌دار کردن اعتقادات یک مذهب اقلیت خاص است تا بتواند در مقابل رقیب خود، منفعت سیاسی کسب کند. این مسئله نفرت‌انگیز است

«کوری سیلور» یکی دیگر از سخنگویان CAIR گفت: ترامپ با گفتن اینکه مسلمانان افراد مشکوکی که در بین آن‌ها حضور دارند را معرفی نمی‌کنند، در حال دروغ‌پراکنی است.

وی در توضیح صحبت‌های خود گفت: خود او شخصاً فردی را که ممکن بود افراطی شود به دفتر تحقیقات فدرال یا همان «اف بی آی» معرفی کرد و این فرد سپس دستگیر شد.

«یاسر قاضی» مدیر مؤسسه «المغرب» و استاد دانشکده «رودز» در «ممفیس» هم تصریح کرد: ترامپ یک نژادپرست است که به صورت خطرناکی با نفرت‌پراکنی تلاش می‌کند تا در انتخابات پیروز شود. او از یک تراژدی در راستای اهداف سیاسی خود بهره‌برداری می‌کند.

از طرف دیگر طبق این گزارش، عامل تیراندازی اورلندو ظاهراً فرد مذهبی نبوده است و به صورت مذهبی لباس نمی‌پوشیده و محاسن بلند نداشته است و تنها به صورت پراکنده به مسجد می‌رفته است. حتی برخی از آشنایان او، گفته بودند که او یک همجنسگرا بوده و به صورت مداوم در باشگاه شبانه همجنسگرایان که به آن حمله کرد، رفت و آمد داشته است.

واشنگتن‌پست اعلام کرد که گرچه ترامپ در سخنان خود، مسلمانان را به عنوان یک اجتماع یکپارچه معرفی کرد، اما حقایقی وجود دارد که نشان می‌دهد مسلمانان پراکندگی جمعیتی متنوعی دارند و در کشورهای مختلفی و از اجداد مختلفی به وجود آمده‌اند.

طبق این گزارش، آمار دقیق مسلمانان آمریکا قابل تخمین نیست اما CAIR برآورد کرده است که حدود 6 تا 7 میلیون مسلمان در آمریکا هستند که تنها دو درصد از جمعیت آمریکا را تشکیل می‌دهند.

برآورد موسسه تحقیقاتی «پیو» حکایت از حضور 3.3 میلیون مسلمان در آمریکا است. نظرسنجی پیو در سال 2011 نشان می‌دهد که حدود 61 درصد از مسلمانان آمریکا خیلی زیاد یا تاحدودی از پیدایش افراط‌گرایی در سراسر آمریکا نگران بودند.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار