ترامپ خواستار دسته بندی شهروندان آمریکایی شد

دونالد ترامپ ایده دسته‌بندی شهروندان آمریکایی بر اساس نژاد و مذهب را مطرح کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از رویترز، «دونالد ترامپ» نامزد احتمالی جمهوری‌خواهان در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا روز یکشنبه گفت: ایالات متحده باید دسته‌بندی نژادی شهروندان آمریکایی از لحاظ قانونی را جدی‌تر از قبل در دستور کار قرار دهد.

اظهارات وی یک هفته پس از آن مطرح می‌شود که حمله فردی به نام «عمر متین» به یک باشگاه همجنسگرایان در اورلندو آمریکا به کشته و زخمی شدن بیش از 100 نفر منجر شد.

ترامپ که پیشتر هم طرح ممنوعیت ورود مسلمانان به آمریکا را مطرح کرده بود، بعد از این حادثه بار دیگر این طرح را تکرار کرد و گفت: لازم است نظارت بیشتری بر مسلمانان حاضر در آمریکا انجام شود.

ترامپ امروز هم به شبکه سی‌بی‌اس در مورد دسته‌بندی شهروندان مسلمان در آمریکا، گفت: تصور می‌کنم دسته‌بندی چیزی است که باید کم‌کم به آن بیاندیشیم.
 
وی افزود: می‌بینید که در اسرائیل و در دیگر نقاط، آن‌ها این کار را می‌کنند و در این کار موفق هم هستند. می‌دانید، من مخالف مفهوم دسته‌بندی هستم، اما بالاخره باید عقلانی عمل کنیم.
 
در قوانین آمریکا، مفهوم «دسته‌بندی نژادی» به معنی برخورد خاص قانونی با افرادی از یک نژاد یا مذهب خاص است. پیش از این تحلیلگران در آمریکا پلیس این کشور را به برخورد مبتنی بر نژاد با سیاه‌پوستان متهم کرده و گفته بودند پلیس سیاه‌پوستان را بیش از دیگر شهروندان هدف بازرسی‌های خیابانی و بازجویی قرار می‌دهند.
 
ترامپ در مصاحبه امروز خود بار دیگر بر طرحش برای نظارت بیشتر بر مساجد در آمریکا پافشاری کرد و گفت: ممکن است بار دیگر برنامه نظارتی‌ای را که پیش از این در نیویورک اجرا می‌شد و جنجال زیادی به راه انداخته بود، از سر بگیرد.
 
وی گفت: خوب به فرانسه که برویم، می‌بینیم که آن‌ها دارند همین کار را می‌کنند. در واقع در برخی موارد حتی مساجد را تعطیل می‌کنند.
 
پلیس فرانسه سال گذشته بعد از حمله مرگبار اعضای وابسته به داعش در شهر پاریس که به مرگ بیش از 130 نفر منجر شد، چندین مسجد را به بهانه گسترش تفکرات افراطی، تعطیل کردند.
 


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار