توجه به آموزش زبان فارسی برای دانش آموزان خارج از کشور

مدیر عامل کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان از رونمایی پورتال کودک برای آموزش زبان به دانش آموزان خارج از کشور خبر داد.

علیرضا حاجیان زاده مدیر عامل کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان در گفت و گو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان اظهار داشت: این کانون آمادگی ارائه زبان‌های دیگر در کنار زبان انگلیسی به دانش آموزان را دارد که این برنامه ها ملزم به جذب مدرسان توانمند است و باید وزارت آموزش و پرورش نیز اقداماتی در راستای این برنامه ها در نظر بگیرد.

وی با اشاره به تالیف کتاب‌های درسی برای آموزش زبان‌های مختلف گفت: قطعا باید کتاب های درسی برای این منظور تالیف شود ولی در کنار آن برای تشکیل کلاس ها  باید تعداد افراد علاقه مند به حد نصاب برسد تا بتوان کلاس های آموزش زبان غیر انگلیسی نیز ایجاد کرد.

حاجیان زاده در خصوص ساز و کار کلاس‌ها عنوان کرد: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آمادگی تشکیل کلاس زبان‌های انگلیسی، اسپانیایی، فرانسه، آلمانی، عربی  و فارسی را دارد که برای تشکیل این کلاس ها لازم است شورای عالی آموزش و پرورش و شورای انقلاب فرهنگی نیز آمادگی خود را اعلام کنند.

وی در ادامه با بیان اینکه آموزش زبان فارسی برای فارسی زبانان و سایر کشورها صورت می گیرد، اظهار کرد: در آینده‌ای نزدیک آموزش از طریق فضای مجازی انجام می شود تالیف کتاب‌ها نیز در این زمینه انجام شده ولی نیاز به ساز و کار بیشتری دارد، لازم است مدرسان نیز سازماندهی شوند.

مدیر عامل کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان با اشاره به رونمایی پورتال کودک برای آموزش افراد خارج از کشور گفت: در تابستان از پورتال کودک به منظور سهولت در آموزش رونمایی می کنیم که برنامه های زیادی در این خصوص طراحی شده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۶ ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۵
وقتی هر جا میری مدرک زبان انگلیسی میخان واسه استخدام دیگر زبان فارسی به چه دردی میخوره !
آخرین اخبار