مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تقویت حوزه تفکر و مهارت‌های فرهنگی را از مأموریت‌های اصلی این کانون برای تربیت کودکان و نوجوانان دانست.

به گزارش خبرنگار  حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان ،علیرضا حاجیان‌زاده مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در گردهمایی مدیران کانون پرورش فکری گفت: نقش و مأموریت کانون پرورشی فکری تأمین اوقات فراغت دانش‌آموزان بیرون از مدارس است اما با توجه به اینکه بیشترین تجمع دانش‌آموزان در مدارس بوده در نتیجه همکاری‌هایی با آموزش و پرورش برای غنی کردن اوقات فراغت دانش آموزان صورت گرفته است.

وی در خصوص دیگر اقدامات کانون پرورش فکری گفت: کانون تولید کتاب‌های کودکان و نوجوانان را انجام می‌دهد در اصل مبداء حوزه نشر کودک و نوجوان است.

جاجیان زاده با بیان اینکه از سال گذشته برای کودکان دچار معلولیت جسمی مراکز فراگیر ایجاد شده بیان کرد: تا پایان سال 16 مرکز فراگیر در مراکز استان‌ها بهره‌برداری می‌شود و تاکنون نیز 2.5 میلیون کودک از این مراکز استفاده کرده‌اند.

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اظهار کرد: کانون دو رویکرد اصلی را مورد توجه قرار داده که اولین رویکرد تقویت حوزه تفکر است یعنی صرفا هدف پر کردن اوقات دانش‌آموزان نیست بلکه هدف اصلی پر کردن اوقات فراغت دانش آموزان با افزایش قدرت تفکر در امور مورد توجه است.

وی ادامه داد: دومین رویکرد تقویت مهارت‌های فرهنگی است که به این وسیله با یادگیری مهارت‌ها توانمندی کودکان افزایش می‌یابد.

جاجیان زاده در پایان در خصوص توجه به درس زبان در کودکان گفت: در مراکز کانون زبان پرورش فکری کودکان و نوجوانان آموزش هفت زبان انجام می‌شود و تلاش بر این است تا زمینه‌های همکاری با آموزش و پرورش را نیز افزایش دهیم که انحصار زبان انگلیسی در مدارس تعدیل شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار