طرح جدید کمیسیون اروپا برای توزیع متناسب پناهندگان

کمیسیون اروپا امروز طرح جدید توزیع آوارگان در کشورهای عضو اتحادیه اروپا را پیشنهاد داد.

طرح جدید کمیسیون اروپا برای توزیع متناسب پناهندگانبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، کمیسیون اروپا امروز (چهارشنبه)، طرح جدید تقسیم عادلانه آوارگان جنگ‌زده را در بین کشورهای عضو اتحادیه اروپا ارائه داد. نظام جدید توزیع به منظور کاهش بار کنونی پناهندگان بر روی کشورهایی مانند ایتالیا و یونان و با هدف اصلاح «قانون پناهندگی دوبلین» پیشنهاد شده است؛ اما پیش‌بینی می‌شود دولت‌های کشورهای شرق اروپا با آن مخالفت کنند.

نظام جدید توزیع عادلانه اتحادیه اروپا، هر 28 کشور عضو این اتحادیه را برای پذیرش سهم متناسبی از آوارگان ملزم می‌کند. درصد آوارگانی که به این 28 کشور فرستاده می‌شوند متناسب با جمعیت و ثروت آن کشورها خواهد بود. اگر کشوری 50 درصد بیش از سهمش پناهنده پذیرفته باشد، می‌تواند آن‌ها را در کشوری دیگری از اتحادیه اروپا اسکان دهد.

بر اساس این طرح، کشورهای عضو اتحادیه اروپا می‌توانند تا یک‌سال از پذیرش آوارگان امتناع کنند؛ اما به شرطی که برای اسکان هر آواره 250 هزار یورو به کشور میزبان آن‌ها پرداخت کنند.

«فرانس تیمرمان،» معاون اول رئیس کمیسیون اروپا، در گفتگو با رویترز اظهار داشت: وحدت و یکپارچگی لازم [درخصوص پذیرش آوارگان] در بین اعضای اتحادیه اروپا وجود ندارد. این طرح راهی است برای نشان دادن همبستگی با کشورهایی که توانایی اسکان پناهندگان را ندارند.  


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار