مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی گفت: حدود ۱۱ میلیارد مترمکعب گاز طبیعی در سال ۹۴ در استان مصرف شده است که در مقایسه با سال قبل از صرفه جویی مطلوبی برخوردار بوده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی، حبیب الله صادقی با بیان اینکه حدود ۱۱ میلیارد مترمکعب گاز طبیعی در سال ۹۴ در استان خراسان رضوی مصرف شده است؛ افزود: در سال گذشته بطور میانگین و با توجه به تفاوت مصرف در فصول سرد و گرم سال، در ۶ ماهه اول روزانه ۲۵ میلیون مترمکعب و در ۶ ماهه دوم۳۶ میلیون مترمکعب گاز طبیعی در بخش های مختلف مورد مصرف قرار گرفته است.
وی گفت: از مجموع ۱۱ میلیارد مترمکعب گاز مصرفی استان در سال ۹۴، میزان چهار میلیارد و ۵۰۰ میلیون مترمکعب در بخش خانگی و عمومی استفاده شده است که این رقم با توجه به میزان افزایش ۷۵۰۰۰ مشترک در سال گذشته، از تراز صرفه جویی مطلوبی برخوردار است.
 مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی با اشاره به سهم ۱۹ درصدی صنایع فولاد، سیمان و سایر صنایع از مصرف گاز طبیعی استان، افزود: این شرکت در ادامه سیاست های حمایتی خود از محیط زیست در سال گذشته ، شاهد مصرف ۶ درصدی گاز طبیعی در حوزه حمل و نقل ”CNG” بوده است .
صادقی با اشاره به مصرف ۳۴ درصدی گاز طبیعی توسط ۹ نیروگاه خراسان رضوی در سال گذشته  گفت: افزایش تحویل گاز به بخش نیروگاهی، علاوه بر کاهش آلودگی هوا باعث توسعه صنعت و شکوفایی چرخه اقتصادی استان می شود.
انتهای پیام//

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار