رئیس جمهور گفت: با حضور در مشهد درصدد تجدید پیمان با راه ولایت و امام هشتم هستیم تا بگوییم این راه را گم نخواهیم کرد و همواره در مسیر خدمت‌رسانی خواهیم بود.

مسعود پزشکیان در حاشیه سفر به مشهد مقدس در جمع خبرنگاران با بیان اینکه با حضور در مشهد درصدد تجدید پیمان با راه ولایت و امام هشتم هستیم تا بگوییم این راه را گم نخواهیم کرد و همواره در مسیر خدمت‌رسانی خواهیم بود، اظهار داشت: امیدواریم با امید به خدا و تلاش و همگامی باور‌ها و اعتقادات اصیل معنوی و رضوی را تا جایی که می‌توانیم در جامعه عملی کنیم. 

وی با بیان اینکه طبیعتا این سفر فرصتی است تا با تعدادی از اهالی هنر، اهالی علم، صنعتگران، کارشناسان و سیاسیون مشهد و خراسان دیدار و گفتگو کنیم، افزود: با توجه به ایام شهادت امام هشتم در مراسمی که در مشهد در حال برگزاری است شرکت خواهیم کرد.

  پزشکیان در نخستین سفر رسمی خود در قامت رئیس جمهور، صبح امروز به به خراسان رضوی و مشهد عزیمت کرده و بلافاصله بعد از اینکه وارد مشهد شدند در فرودگاه وارد جمع عزاداران و راهپیمایی کنندگان افرادی که در مراسم پیاده روی عزاداری شهادت امام رضا حضور داشتند، شدند و مردم از ایشان پذیرایی و استقبال کردند.

وی در این مسیر با مردم بخشی از راهپیمایی را طی کرده و با مردم دیدار و گفتگو کرد و از موکب‌های جاده قدیم مشهد- نیشابور بازدید کرد.

رئیس جمهور با بیان اینکه برای اصلاح امور به میدان آمده‌ام، گفت: استانداران از اختیارات کافی برای انجام امور برخوردارند، لذا باید از تمرکززدایی دست برداریم و امور را به استان‌ها و شهرستان‌ها واگذار کنیم.

تمرکز‌گرایی ممنوع!

 مسعود پزشکیان در جمع فعالان اقتصادی خراسان رضوی با تاکید بر مشارکت مردم برای رفع مشکلات اقتصادی اظهار داشت: رضایت مردم در انجام هر کاری اصل است و اگر مردم بدانند صلاح آنها در انجام آن کار است قطعا مردم همراه بوده و با رضایت کار انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه در انجام هر کاری در دولت چهاردهم رضایت مردم در اولویت قرار دارد، افزود: مردم دوست دارند حرف آنها شنیده شود تا دغدغه‌های خود را بگیرند لذا قبل از انجام هر کاری، مردم را با خود همراه خواهیم کرد.

پزشکیان با بیان اینکه برای اصلاح امور به میدان آمده‌ام، تصریح کرد: استانداران از اختیارات کافی برای انجام امور برخوردارند، لذا باید از تمرکزگردایی دست برداریم و امور را به استان‌ها و شهرستان‌ها واگذار کنیم.

رئیس جمهور با بیان اینکه باید به افراد توانمند در استان‌ها برای انجام و اصلاح امور اختیار کافی داده شود، اضافه کرد: اختیار به مدیرانی خواهم داد که بتوانند کارخانه‌ها را از زیان‌دهی خارج کنند.

وی با بیان اینکه بنا داریم مشکلات صنعت، معدن و واحد‌های تولیدی را طبق قانون برطرف کنیم، ادامه داد: در دولت چهاردهم بر رونق تجارت و اقتصاد برای بقای دولت تمرکز خواهیم کرد، لذا بستر فعالیت را برای تجار و بازرگانان در امنیت کامل فراهم خواهیم کرد.

پزشکیان با بیان اینکه وظیفه خود می‌دانیم در خدمت تجار و بازرگانان باشیم، اضافه کرد: به زودی سفر‌هایی به عراق، ترکمنستان و ... خواهیم داشت لذا برای رونق اقتصادی تلاش خواهم کرد و مسیر را برای فعالیت تجار در این سفر‌ها فراهم خواهم کرد.

رئیس جمهور با بیان اینکه باید نگاه مسئولان نسبت به امور اصلاح شود، گفت: شرق و غرب کشور در فقر به سر می‌برند و گرفتار‌های فراوان دارند لذا به دنبال این هستیم تا موانع را برداشته و حق را در جامعه پیاده کنیم و اختیارات لازم را به استان‌ها خواهیم داد.

پزشکیان با قدردانی از حمایت‌های مجلس برای فعالیت دولت چهاردهم خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم در جامعه جراحی کنیم باید همه مسئولان در تمام حوزه‌ها دست در دست هم دهیم.

وی با بیان اینکه در انجام هرگونه مداخله باید اقشار ضعیف و آسیب پذیر را به طور ویژه ببینیم، اظهار داشت: با کمک هم مشکلات را حل خواهیم کرد؛ باید کمک تا اصلاحات انجام شود؛ به تولیدکنندگان و صادرکنندگان معتقدیم و قطعا کمک حال آنها خواهیم بود.

لحظاتی قبل نیز رئیس جمهور وارد سالن استانداری مشهد شد تا با تشکل‌های مختلف و فعالان اقتصادی دیدار و گفتگو کند.

 گفتنی است در ادامه رئیس جمهور بعدازظهر در مراسم‌های مذهبی و عزاداری که در حرم امام رضا برگزار خواهد شد شرکت خواهد داشت و به زیارت ضریح مطهر امام رضا ع مشرف خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۰
در انتظار بررسی: ۹
Indonesia
ناشناس
۱۲:۳۴ ۱۳ شهريور ۱۴۰۳
تبعیض در شرکت نفت را بردارید.چند مدل حقوق برای یک کار مشخص وحود داره.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۳ ۱۳ شهريور ۱۴۰۳
بجای قطع برق خونه های مردم برق این باغ ویلاهای بی مصرف رو قطع کنید کلی از هدر رفت برق جلوگیری میشه اگه صادقانه میخواید کار کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۸ ۱۳ شهريور ۱۴۰۳
ما خدمت صادقانه،آگاهانه و بر مبنای کار مطالعاتی و علمی و جهادی می خواهیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۲ ۱۳ شهريور ۱۴۰۳
پس کی به استان ها و شهرستان ها برای دیدن و شنیدن صدای مردم خواهی رفت ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۰ ۱۳ شهريور ۱۴۰۳
خدمت رسانی با برق یا بی برق؟؟؟!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۲ ۱۳ شهريور ۱۴۰۳
تو کدومش را دوس داری ؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۰ ۱۳ شهريور ۱۴۰۳
فیلترینگو بردار خسته شدبم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۱ ۱۳ شهريور ۱۴۰۳
مگه فیلترینگ را مرحوم رئیسی بر نداشت ؟!!!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۶ ۱۳ شهريور ۱۴۰۳
جناب دکتر پزشکیان عزیز، رئیس جمهور محبوب و مردمی ، بخاطر اون صداقت ، دلسوزی ، پاکدستی، سوادت ، تخصصت و کار بلدی و مردمی بودنت تو قلب حداقل ۸۰ میلیون ایرانی فهیم جای داری . دوس ت داریم .
Iran (Islamic Republic of)
دهه هفتادی مظلوم
۱۰:۵۱ ۱۳ شهريور ۱۴۰۳
بله که اینطور
آخرین اخبار