مدیر کل راه آهن خراسان گفت: یک میلیون و ۵۰ هزار تن کالا در پنج ماه اول سال در مرز ریلی سرخس جمهوری اسلامی با ترکمنستان جابجا شده است.

مصطفی نصیری ورگ گفت: نزدیک به ۶۰۰ هزار تن از مجموع تجارت خارجی در مرز ریلی سرخس مربوط به ترانزیت کالا با ۵۵ درصد رشد بوده است.

وی گفت: ۵۲۶ هزار تن از ترانزیت یاد شده مربوط به ترانزیت کالای وارده از ترکمنستان به مرز ریلی سرخس بوده است که ۷۸ درصد مسیر عبور ترانزیت مزبور کریدور ریلی سرخس- بندر عباس است.

مدیر کل راه آهن خراسان اظهار داشت: از مجموع حمل و نقل بین المللی ذکر شده ۴۱۵ هزار تن کالا با سه درصد افزایش مربوط به صادرات و ۴۰ هزار تن مربوط به واردات کالا از ترکمنستان است که رشد میزان واردات در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۹۳ درصد است.

نصیری ورگ ادامه داد: ۴۰۰ هزار تن از کالای صادراتی به ترکمنستان در استان خراسان رضوی بارگیری شده است که علت این موفقیت راه اندازی دهکده لجستیک در ایستگاه راه آهن شهید مطهری در اطراف مشهد است.

وی گفت: به ترتیب ترکمنستان و تاجیکستان و سپس سایر کشورهای آسیای مرکزی مقصد کالای صادراتی ایران بوده اند و سیمان و مصالح ساختمانی بیشترین کالای صادراتی بوده است.

گمرک و گذرگاه مرزی سرخس در انتهایی‌ترین منطقه شمال شرق ایران در استان خراسان رضوی و در ۱۸۵ کیلومتری شمال شرق مشهد، هم مرز با ترکمنستان واقع شده است و از مبادی مهم تجارت و ترانزیت خارجی کشور به ویژه با کشورهای آسیای مرکزی محسوب می‌شود.

برچسب ها: تجارت ریلی ، مرز سرخس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار