مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی سرخس از افزایش میزان سرمایه گذاری در دوران پساتحریم و اقبال سرمایه گذاران به ظرفیت های این منطقه خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی ، احمد صادقی گلمکانی گفت: بعد از توافقات گروه 5+1  سرمایه گذاران خارجی تمایل خود را برای حضور در منطقه ویژه اقتصادی سرخس اعلام کردند این در حالی است که قبل از توافق ایران با 1+5 وضعیت سرمایه گذاری خارجی در منطقه ویژه اقتصادی سرخس روند مطلوبی نداشت.
وی  پروژه های مینی ریفاینری  را محور اصلی توجه سرمایه گذاران خارجی بویژه اروپایی در منطقه ویژه اقتصادی سرخس معرفی کرد.
مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی سرخس گفت :در حال حاضر یک واحد مینی ریفاینری توسط سرمایه گذار روسی در حال ساخت است و با روند خوب سرعت اجراء آن ، میتوان امید داشت تا پایان سال 1395 این واحد نیز افتتاح و به بهره برداری برسد.
صادقی گلمکانی تصریح کرد: صنایع مرتبط با گاز و انرژی ، پتروشیمی ، فولاد و صنایع عذایی  را از جمله مواردی معرفی کرد که سرمایه گذاران خارجی درمنطقه ویژه اقتصادی سرخس بر روی آن تمرکز کرده اند.
مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی سرخس در خصوص تقاضای واگذاری اراضی به سرمایه گذاران نیز اظهار داشت : واگذاری اراضی مد نظر سرمایه گذاران در حال پیگیری است که پس از نهایی شدن در اختیار آنها قرار داده می شود.
صادقی گلمکانی با اشاره به وضعیت سرمایه گذاری نیز در این منطقه گفت: بر اساس ارزیابی ها  آن چیزی که برداشت من است سرمایه گذاران خارجی ، مناطق آزاد  و ویژه اقتصادی را برای ورود سرمایه هایشان به ایران انتخاب می کنند چرا که نفع اقتصادی و ظرفیت های بالای این مناطق اجازه فعالیت آزاد اقتصادی و تجاری را به سرمایه گذار می دهد و بر این اساس سرمایه گذاران خارجی این مناطق را برای سرمایه گذاری انتخاب میکنند.
 وی  خاطرنشان کرد : منطقه ویژه اقتصادی سرخس می تواند پیشگام حضور سرمایه گذاران در دوران پسا تحریم باشد.
انتهای پیام//
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.