رییس سازمان اورژانس کشور گفت: ۵۰۰ دستگاه آمبولانس برای نوسازی ناوگان اورژانس کشور آماده توزیع شده است که در سه ماه آینده کار تحویل آنها نهایی خواهد شد.

جعفر میعادفر رییس سازمان اورژانس کشور عصر یکشنبه در نشست بررسی چالش‌های اورژانس سبزوار، مهم‌ترین چالش کنونی اورژانس ۱۱۵ را فرسودگی آمبولانس‌ها دانست و اظهار کرد: اورژانس کشور سه هزار دستگاه آمبولانس فرسوده دارد که باید به سرعت خودرو‌های جدید جایگزین آن شود.

وی افزود: مقرر شده است که از ظرفیت ویژه خیران سلامت نیز برای تامین تجهیزات جدید و جبران بخشی از کمبود‌ها استفاده شود.

میعادفر گفت: برای حل مشکل فرسودگی آمبولانس ها، در برنامه هفتم توسعه، دولت یک درصد فروش خرید خودرو را برای خرید دستگاه‌های جدید پیش بینی کرده که در صورت تحقق این امر، مرحله جدیدی از خرید آمبولانس‌ها رقم خواهد خورد.

رییس سازمان اورژانس کشور در مورد کمبود نیروی فوریت پزشکی نیز گفت: این مشکل از طریق آزمون‌های استخدامی حل می‌شود و با توجه به اینکه از ۲۵ هزار سهمیه وزارت بهداشت، سه هزار و ۵۰۰ سهمیه مربوط به جذب نیروی فوریت پزشکی است، بخش عمده این کمبود جبران می‌شود.

میعادفر بیان کرد: در بحث مسائل معیشتی و رفاهی نیز پیگیر افزایش شرایط سختی کار پرسنل هستیم و در این خصوص گام‌هایی در هیات امنای وزارت برداشته شده است که امید است با متقاعد کردن سازمان برنامه و بودجه، بحث سختی کار همکاران اورژانس ارتقا پیدا کند.

وی با اشاره به اینکه ۲۶ شهریورماه برای نخستین بار در تقویم ملی به نام روز اورژانس ثبت شده است، افزود: مقرر است در این روز جامعه فعالان حوزه اورژانس دیداری با رییس جمهور داشته باشند که در آن دیدار تلاش خواهد شد دغدغه‌های نیرو‌های اورژانس و مطالبات آنها بیان شود.

سالمندی ۳۰ درصد جمعیت کشور

رییس سازمان اورژانس کشور در نشست پدافند غیرعامل شهرستان سبزوار که با محوریت پدافند زیستی برگزار شد، نیز گفت: با توجه به اعلام خطر سالمندی، حدود ۳۰ درصد جمعیت کشور در ۲ دهه آینده گرفتار پیری خواهند شد.

وی افزود: کشوری می‌تواند در مسیر استقلال حرکت کند که نیروی کار جوان داشته باشد و بر این اساس بحث فرزندآوری از مباحثی است که اهمیت زیادی دارد.

میعادفر تصریح کرد: بر اساس گزارش‌های اعلام شده سالانه ۲۰ هزار نفر از جمعیت کشور، که بیشتر جوان هستند بر اثر حوادث ترافیکی جان خود را از دست می‌دهند که برای حفظ این جمعیت، که در سن باروری هستند و یا به سمت باروری حرکت می‌کنند، راهکار‌ها و شرایط مناسب زیستی باید فراهم شود.

رییس سازمان اورژانس کشور در سفر یک روزه خود به سبزوار، از ساختمان اداری و ستاد هدایت عملیات بحران دانشگاه علوم پزشکی سبزوار دیدن کرد و ضمن گفتگو با نیرو‌های این بخش ها، در جریان امور و مشکلات این حوزه قرار گرفت.

میعادفر همچنین از پایگاه اورژانس منطقه یکم شهری، ستاد هدایت عملیات بحران، mcmc و اداره پدافند غیرعامل دانشگاه، ستاد هدایت، مرکز Eoc و اداره پدافند غیرعامل دیدن کرد و از نزدیک در جریان مهم‌ترین حوادث طبیعی و غیرطبیعی و همچنین تهدیدات پایش شده نموداری قرار گرفت.

در پایان این برنامه رییس سازمان اورژانس کشور در تماس بی سیمی از زحمات نیرو‌های اورژانس شهرستان‌های زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی سبزوار، به ویژه خدمات آنان در ایام اربعین و دهه آخر صفر قدردانی کرد.

۶ بیمارستان، ۳۱ مرکز اورژانس شهری و روستایی با ۵۱ دستگاه آمبولانس، یک دستگاه اتوبوس آمبولانس، ۲ دستگاه موتور آمبولانس و یک بالگرد به حادثه دیدگان و بیماران غرب خراسان رضوی در شهرستان‌های سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب، داورزن و ششتمد، خدمات اورژانسی و درمانی ارائه می‌کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.