وبسایت ان پی آر در گزارشی به وضع اسف بار پناهجویان اوکراینی در روسیه پرداخت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ وبسایت رادیوی ملی آمریکا (ان پی آر) در گزارشی نوشت: بخشی از بحران مهاجران در اروپا تا حد زیادی به فراموشی سپرده شده و آن هم وضع اسف بار افرادی است که در اوکراین پس از جنگ آواره شده اند. زندگی حتی برای مهاجرانی که برای فرار از این جنگ به روسیه پناه برده اند، سخت تر است.

سامانه مهاجرت فدرال روسیه اعلام کرد: در دو سال گذشته بیش از یک میلیون نفر از بحران اوکراین گریخته اند و به روسیه پناه آورده اند. در طول شدیدترین درگیری ها، خانواده ها چمدان به دست از مرزها گذشتند و وارد روسیه شدند.

رئیس کمیته کمک های مدنی – مؤسسه ای که داوطلبانه به پناهندگان کمک می کند – اعلام کرد: مهاجران اوکراین در ابتدا به گرمی مورد استقبال مقامات روس قرار گرفتند. با بحران اوکراین،  روسیه اردوگاه هایی باکیفیت را در اختیار مهاجران تازه وارد قرار داد. برای نخستین بار، روسیه سیل پناهجویانی را که خودش باعث آن شده بود، با آغوش باز پذیرفت. اما این اشتیاق روسیه برای کمک به پناهجویان خیلی زود فروکش کرد.

به نوشته ان پی آر، بسیاری از اهالی شرق اوکراین، بستگانی در روسیه داشتند و موفق شدند از اردوگاه ها خارج شده و با خانواده خود زندگی کنند. تهیه مسکن و امکانات برای مهاجران، آن هم زمانی که روسیه با بحران مالی روبروست، فشار زیادی بر بودجه دولت وارد کرد.

رئیس کمیته کمک های مدنی خاطرنشان کرد: مقامات روسیه در حال حاضر سعی دارند مراکز اسکان پناهندگان را تعطیل و پناهجویان باقی مانده را در چند مکان کوچک مستقر کنند. از میان صدها هزار اوکراینی که به روسیه گریخته اند، تنها 275 نفر از آنها پناهندگی رسمی دریافت کرده اند.

اردوگاه "روماشکا" در ساحل دریای آزوف در جنوب روسیه، تا ماه فوریه (دو ماه پیش)  محل زندگی 120 پناهجوی اوکراینی بود. از آغاز سال جاری میلادی تاکنون 6 مرکز مهاجران در شهر "روستوف-نا-دونو" در جنوب روسیه بسته شده است. اردوگاه روماشکا نیز در ماه فوریه بسته شد و پناهجویان آن به یک اردوگاه با چند صد مهاجر دیگر منتقل شدند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار