فارن پالیسی: بحران مهاجران، اروپا را دگرگون کرده است

ترس از تروریسم و پناهجویان، شکاف میان جناح راست و چپ را در کشورهای مختلف از گذشته هم عمیق تر کرده است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ وبسایت فارن پالیسی در مطلبی نوشت: حملات تروریستی اخیر در نیس فرانسه و قطاری در آلمان و حتی حملات تروریستی سال گذشته میلادی همچون پاریس و بروکسل ترس از وجود مهاجران را در اروپا افزایش داده است. اما گفته می شود هنوز زود است که تیراندازی در یک مرکز خرید بزرگ در مونیخ آلمان را که 10 کشته بر جای گذاشت، به فهرست این حملات تروریستی اضافه کرد.

بر اساس نتایج تحقیقات "مرکز پژوهش پیو،" داده های جمع آوری شده از 29 کشور اروپایی نشان داد سهم متوسط مهاجران –پناهجویان، مهاجران تازه وارد و شهروندان متولد یک کشور دیگر – حدود 12 درصد از جمعیت این کشورهاست. درصد مهاجران در کشورهای مختلف از 18.3 درصد در سوئد تا 1.6 درصد در لهستان متفاوت است. در برخی از این کشورها این درصد رو به افزایش است. در سوئد و مجارستان درصد جمعیتی که در یک کشور دیگر متولد شده اند بین سالهای 2015 تا 2016 به ترتیب 1.5 و 1.3 درصد بوده است.

این درحالیست که این درصد که در آمریکا 14 است، در دهه گذشته تنها 1 درصد افزایش یافته است. در سراسر اروپا، به طور متوسط 49 درصد معتقدند تعداد زیادی از پناهجویانی که از کشورهایی مثل عراق و سوریه گریخته اند، تهدید بزرگی برای کشور آنها محسوب می شوند. به طور متوسط 59 درصد بر این باورند وجود پناهجویان احتمال وقوع یک حمله تروریستی را در کشورشان افزایش می دهد. این دیدگاه های منفی باعث ایجاد نوعی تفرقه سیاسی در اروپا می شود: افرادی که در جناح راست قرار دارند و آنهایی که در جناح چپ هستند. 61 درصد از افرادی که در جناح راست هستند پناهجویان را یک تهدید بزرگ می دانند؛ اما تنها 29 درصد از افراد عضو جناح چپ چنین عقیده ای درباره مهاجران دارند. اکثریت افراد عضو جناح راست در 10 کشور اروپایی معتقدند وجود مهاجران احتمال وقوع حملات تروریستی را در کشورشان افزایش می دهد. درواقع افراد عضو جناح راست بیش از جناح چپ درخصوص تروریسم نگرانند.

اکثریت مردم یونان و دست کم 40 درصد از مردم ایتالیا، مجارستان و لهستان بر این باورند وجود مردمی با دین و مذهب مختلف و از کشوری دیگر، محل زندگی آنها را به مکان نامناسبی تبدیل می کند.

انتهای پیام/
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار