کاهش بهای نفت باعث شده است تا کشورهای بسیاری در بازار طلای سیاه با مشکل مواجه شوند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از "گُلف نیوز"؛ یک تحلیلگر اقتصادی در موسسه "مودی" ادعا کرده است: "ایران تلاش کرده است تا صادرات نفت خود به چین را افزایش دهد؛ اما با توجه به این موضوع که عربستان در حال حاضر بزرگ ترین صادرکننده نفت به چین است، این تلاش چندان اثر گذار نبوده است. انتظار می رود دولت چین نیز روش واردات نفت خود را به شکل فعلی حفظ کند."

ایران تا قبل از سال 2012، زمان افزایش تحریم ها، دومین صادرکننده نفت در سازمان اوپک محسوب می شد. این کشور اکنون تلاش دارد تا پس از حذف تحریم ها سهم خود در بازار جهانی را به میزان 1 میلیون بشکه در روز افزایش دهد.

انتظار می رود امسال ایران تولید نفت خود را به میزان 500 هزار بشکه در روز افزایش دهد. پس از برداشته شدن بسیاری از تحریم ها، اولین محموله نفتی ایران به اروپا ارسال شد و این کشور امیدوار است مشتریان خود در این قاره را باز پس گیرد.

بهای نفت برنت در سال گذشته در حدود 40 درصد کاهش یافته است؛ اما عربستان سعودی و سایر کشورهای بزرگ تولیدکننده نفت از تولیدات خود نکاسته اند. کاهش بهای نفت باعث شده است تا برنامه ایران برای ارتقای چاه های نفت قدیمی اش با تاخیر رو به رو شود.

این تحلیلگر گفت: شرکت های بین المللی نفتی، با کاهش شدید بهای نفت هزینه های خود را به شدت کاهش داده اند و ورود آن ها به بازار ایران می تواند از نظر سیاسی مشکلاتی برای آن ها به همراه داشته باشد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار