مانی وِب: ایران، غولِ کسب و کار در سال 2016

وبسایت "مانی وِب" در گزارشی نوشت لغو تحریم های ایران فرصت های زیادی در زمینه کسب و کار در این کشور ایجاد می کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ وبسایت "مانی وِب" در گزارشی نوشت: قرار است "جاکوب زوما،" رئیس جمهور آفریقای جنوبی اواخر این ماه به ایران سفر کند. این سفر به گفته مقامات آفریقای جنوبی، به منظور تقویت روابط اقتصادی و سیاسی با ایران است.

این ملاقات اندکی پس از اجرای توافق هسته ای ایران و لغو تحریم های اقتصادی انجام می شود؛ اما تنها آفریقای جنوبی نیست که از این مسئله سود می برد. این مسئله یک فرصت بزرگ در زمینه کسب و کار برای ایران محسوب می شود و می تواند درهای اقتصاد کشور را باز کند.

به نوشته این وبسایت،"شی جین پینگ،" رئیس جمهور چین نیز ماه گذشته به تهران سفر کرده بود. دو کشور برای افزایش معاملات دو جانبه به ارزش 600 میلیارد دلار در ده سال آینده به توافق رسیدند. "حسن روحانی،" رئیس جمهور ایران نیز برای بهبود روابط دوجانبه اقتصادی به ایتالیا و فرانسه سفر کرد.

به گزارش "واحد اطلاعات اکونومیست،" اقتصاد ایران در میان صادر کنندگان نفت منطقه غیرمعمول است. این کشور بزرگترین ذخایر گازی جهان را در اختیار دارد و چهارمین کشور بزرگ در زمینه منابع نفتی محسوب می شود؛ اما اقتصاد نابسامانی دارد.

به عنوان مثال، این کشور بزرگترین بخش خودروسازی را در خاورمیانه در اختیار دارد که بیش از یک میلیون خودرو و وسایل نقلیه تجاری  در سال 2014 تولید کرده است. جمعیت آن نیز تا سال 2020 به 83.4 میلیون نفر خواهد رسید و این کشور را به دومین بازار بزرگ مصرف کننده در خاورمیانه و شمال آفریقا تبدیل می کند.

در ادامه این گزارش آمده است: "نادر توکان،" استراتژیست حوزه سرمایه گذاری یک شرکت تحقیقاتی در این خصوص گفت: ایران همانند دیگر کشورهای خاورمیانه تنها به درآمدهای نفتی خود وابسته نیست. این کشور همچنین در منظم کردن امور مالی خود با تجربه تر شده است.

توکان همچنین خاطر نشان کرد: ایران قصد دارد تولیدات نفتی خود را در دوسال آینده به بیش از 700 هزار بشکه در روز برساند و این مسئله می تواند به بهبود وضع اقتصاد این کشور کمک کند.
این گزارش همچنین نشان داد ایران در 5 سال آینده نرخ رشد تولید ناخالص داخلی 5 درصدی را تجربه خواهد کرد. این مسئله باعث می شود تولید ناخالص داخلی ایران به طور قابل توجهی از تولید ناخالص داخلی آفریقای جنوبی که 350 میلیارد دلار است بیشتر شود.

به نوشته مانی وِب، مشکلاتی نیز در این زمینه وجود دارد. سقوط ناگهانی بهای نفت منجر به کاهش نرخ تولید ناخالص داخلی شده است. همچنین این احتمال وجود دارد که اگر ایران به تعهدات خود در خصوص برنامه هسته ای پایبند نباشد، تحریم های اقتصادی علیه ایران دوباره اعمال شوند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار