جیمز کلاپر: ایران هنوز یک تهدید برای آمریکاست

رئیس اطلاعات ملی آمریکا گفت ایران همچنان تهدیدی تروریستی برای منافع آمریکا و شرکایش در سراسر جهان است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ جیمز کلاپر رئیس اطلاعات ملی آمریکا روز سه شنبه در جلسه استماعی در سنای این کشور گفت ایران همچنان تهدیدی تروریستی برای منافع آمریکا و شرکایش در سراسر جهان است.

روزنامه هیل نوشت کلاپر تاکید کرد آمریکا با تهدیدهای تروریستی در سراسر جهان مواجه است اما هیچ یک از آنها به اندازه افراط گراهای بومی در آمریکا نگران کننده نیستند.

رئیس سازمان اطلاعات ملی امریکا در کنگره گفت ترجیحا افراط گرایان محلی (‌داخلی)‌ و مسلمانان سنی بزرگترین تهدید تروریستی در امریکا در 2016 هستند.

وی در عین حال اعلام کرد ایران به موافقتنامه هسته ای، پایبند است ولی با مانع «فائق نیامدنی» برای ساخت سلاح هسته ای مواجه نیست.

کلاپر تاکیدر کرد گروه داعش با «‌ توانایی فزاینده » ‌برای حملات در کل جهان، به اصلی ترین تهدید تروریستی تبدیل شده است. کلاپر در گزارش سالانه خود درباره ارزیابی تهدیدهای جهانی گفت در آمریکا، اصلی ترین تهدید ناشی از گروه های تندرو در داخل کشور، از طرف آمریکایی ها یا ساکنان آمریکایی تندروست.

جیمز کلاپر، رئیس سازمان اطلاعات ملی آمریکا همچنین اعلام کرد کره شمالی که ماه گذشته چهارمین آزمایش هسته ای خود را انجام داد و روز شنبه نیز موشکی دوربرد شلیک کرد، ممکن است تا چند هفته دیگر به پلوتونیوم دست پیدا کند.

کلاپر گفت: در سال 2013 و پس از آن که کره شمالی آزمایش سوم هسته ای خود را انجام داد، پیونگ یانگ از قصد خود برای راه اندازی دوباره تأسیساتی در مرکز هسته ای "یونگ بیون" خبر داد؛ مسأله ای که شامل تأسیسات غنی سازی اورانیوم و رآکتوری برای تولید پلوتونیوم می شد.

کلاپر در اظهاراتش در برابر کمیته نیروهای مسلح مجلس سنا گفت: ارزیابی ما این است که کره شمالی در خصوص آنچه درباره توسعه تأسیسات غنی سازی در یونگ بیون و راه اندازی دوباره رآکتور تولید پلوتونیوم اعلام کرده بود، اقدام کرده است.

کره شمالی از رآکتور یونگ بیون به عنوان منبعی برای تولید پلوتونیوم مورد نیاز برای موشک های اتمی اش استفاده می کند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار