به نوشته بلومبرگ، ایران و ژاپن در حال انجام مذاکره برای برقراری پرواز میان دو کشور از طریق خطوط هوایی مختلف هستند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ بلومبرگ در مطلبی نوشت: در پی اجرایی شدن توافق هسته‌ای ایران و قدرتهای جهانی، شرکت هواپیمایی ایران ایر در حال آماده‌سازی مقدمات برای از سرگیری پرواز به ژاپن است. قرار است نخستین پروازها میان پایتخت‌های دو کشور انجام شود.

یک منبع آگاه ایرانی که به دلیل نهایی نشدن این تصمیم تمایلی به فاش شدن نامش نداشت در این باره گفت: نخستین پروازها فرودگاه بین‌المللی «ناریتا» در توکیو را به تهران متصل خواهد کرد. این پروازها که قرار است هفته‌ای یک بار انجام شود، در میان راه در پکن نیز توقف خواهد داشت. امکان از سرگیری پرواز میان دو کشور زودتر از سال آینده وجود ندارد.

منبع آگاه دیگری نیز در همین خصوص گفت: ایران و ژاپن در حال انجام مذاکره برای برقراری پرواز میان دو کشور از طریق چندین خط هوایی هستند و به زودی در این باره به توافق خواهند رسید.

«فرهاد پرورش،» رئیس و مدیر اجرایی ایران ایر، از اظهارنظر در این خصوص خودداری کرد. یک مقام وزارت حمل و نقل ژاپن در این باره گفت: ما چندین درخواست از ایران ایر و دولت ایران برای از سرگیری پرواز میان دو کشور دریافت کرده‌ایم؛ اما هنوز تصمیمی در این ارتباط اتخاذ نشده است. پذیرش درخواست از سرگیری پروازهای چارتر زمان کمتری نسبت به پروازهای منظم تجاری نیاز دارد.

خطوط هوایی اروپایی نیز خود را برای از سرگیری پرواز به تهران آماده می‌کنند. خطوط هوایی انگلیس اعلام کرده‌اند از ماه ژوئن (31 روز منتهی به 11 مرداد 95) پرواز مستقیم به تهران را آغاز خواهند کرد.

«علی طیب‌نیا،» وزیر امور اقتصادی و دارایی ایران، 5 فوریه (16 بهمن) توافقی را برای گسترش همکاری میان توکیو-تهران با همتای ژاپنی خود به امضا رساند.

ایران منبع انرژی مهمی برای ژاپن به شمار می‌آید و بسیاری از شرکت‌های بزرگ این کشور مانند «چیودا کورپوریشن» (شرکت خدمات مهندسی) یا «اینپکس» (شرکت نفت و گاز) علاقه‌مند به برقراری روابط تجاری با تهران هستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار