وبسایت نیکِی نوشت لغو تحریم های اقتصادی، راه را برای تجارت ژاپن و ایران هموار کرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وبسایت نیکِی، دولت ژاپن قصد دارد با همکاری هند یک مرکز تدارکات منطقه ای در جنوب شرقی ایران راه اندازی کند. این مرکز شامل یک مجتمع صنعتی خواهد بود و گفته می شود هند پیشتر احداث آن را آغاز کرده است. 

با حصول توافق هسته ای و لغو تحریم های اقتصادی ایران، توکیو علاقه مند به ایجاد روابط قوی تر با تهران است. "شینزو آبه،" نخست وزیر ژاپن امیدوار است در سفر به ایران بتواند با این کشور به توافق برسد.

این مرکز قرار است در بندر چابهار در ساحل دریای عمان نزدیک مرز پاکستان احداث شود. این بخش در منطقه آزاد تجاری ایران قرار دارد و اجازه دسترسی به خطوط حمل و نقل در اقیانوس هند را فراهم می کند. این منطقه همچنین امکان تجارت با افغانستان و کشورهای آسیای مرکزی را فراهم می کند.

در ماه آوریل (ماه پیش)، دولت هند از طرح خود برای سرمایه گذاری 20 میلیارد دلار در ساخت کارخانه های پتروشیمی و تولید کود در چابهار خبر داد.

دولت ژاپن امیدوار است تا پایان امسال با کسب اجازه از هند و ایران، در خصوص جزئیات این طرح از جمله زیرساخت های لازم و شرکت هایی که برای مناقصه از آنها دعوت می شود، تصمیماتی اتخاذ کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار