روزنامه کانادایی در پایگاه اینترنتی خود با انتشار گزارشی به بررسی واکنش اروپا به حضور مهاجران در این قاره پرداخت.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان روزنامه «تورنتواستار» در وبگاه خود با انتشار گزارشی نوشت: ما کمتر شاهد آن هستیم که حس همدردی و دلسوزی به تنفر و خشم تبدیل شود. پیش از این تصاویر مهاجران به همراه کودکان و نوزادان آنها در رسانه‌های اروپا منتشر می‌شد؛ اما اکنون تصاویر نیروهای نگران پلیس و یا زنان جوان وحشت‌زده از اعمال خشونت‌آمیز جنسی جایگزین آنها شده است.

یکی از روزنامه‌های انگلیسی با تیتر "ترس از خشونت‌های جنسی مهاجران، سراسر اروپا را فراگرفته است" در صفحه نخست خود، تصویر چند جوان مهاجر را با چشمان پر از بدگمانی درحالی که ژاکت‌های خود را پشت و رو پوشیده و در حال قدم زدن در بزرگ‌راهی هستند، منتشر کرده است. این در حالی است که گزارشگر «تورنتو استار» در هفته گذشته با این پسران در کمپ «کنت،» مرکز خیریه اختصاص داده به مهاجران، مصاحبه‌ای انجام داد. آنها از اینکه چگونه می‌توانند وارد دانشگاه شوند و یا اینکه طرفدار چه تیم ورزشی هستند صحبت می‌کردند.

تصاویری که رسانه‌های تندرو از مهاجران به عنوان قربانی و یا جنایتکار منتشر می‌کنند، غیرضروری و بسیار خطرناک است. این گونه رفتارها در حقیقت تسلیم شدن در برابر تعصبات فطری و احساس به جای منطق است. اگرچه مشکلات واقعی وجود دارد، تنها شمار اندکی از مهاجران در ایجاد این مشکلات نفش دارند. یک میلیون مهاجر در سال 2015 وارد اروپا شدند از این میان تنها 200 نفر از آنها جرایم جنسی در آلمان، فلاند، اتریش و سوئد مرتکب شده‌اند. این آمار تنها 0.02 درصد مهاجران را شامل می‌شود. این در حالی است که حتی قربانیان «کلوجن» اذعان می‌کنند گروهی از مهاجران سوری زمانی که عده‌ای به آنها حمله کرده بودند به کمکشان آمدند. در میان مهاجمان تعدادی تبعه آلمانی، آمریکایی و صربستان نیز وجود داشت.

اگرچه انجام جنایت از سوی کسی که قصد کمک کردن به وی را داری بسیار دردناک است، عملکرد یک نفر را نباید به تمام گروه نسبت داد. تمامی کسانی که به دنبال مهاجرت به اروپا هستند مانند مردم اروپا نیازهای مشابه دارند، کودکان و خانواده آنها مانند کودکان و خانواده‌های اروپایی هستند. نادیده گرفتن یک جرم، کار ابلهانه است؛ اما از سوی دیگر قضاوت کردن در خصوص یک گروه بزرگ براساس عملکرد شمار اندکی از آنها بسی ابلهانه‌تر است.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار