یونیسف هشدار داد خشونت جنسی علیه کودکان آواره در شمال فرانسه جدی ترین تهدید برای آنها است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز؛ صندوق کودکان سازمان ملل متحد یونیسف اعلام کرد کودکان آواره در شمال فرانسه مجبور به بزهکاری و فحشا می شوند تا بتوانند جایی را برای ماندن در اردوگاه های آوارگان پیدا کنند یا بتوانند از آنجا به انگلیس بروند.

یونیسف با اعلام اینکه سوء استفاده جنسی، خشونت و کار اجباری تهدید مداوم برای کودکانی است که به تنهایی سفر می کنند از مقامات خواست برای محافظت از آنها بیشتر تلاش کنند.

"ملانی تف،" مشاور سیاسی یونیسف و از مدافعان برجسته حقوق بشر، در این باره گفت: ما می دانیم این مشکلی است که بیش از یک دهه ادامه داشته؛اما سال گذشته با افزایش بحران آوارگان در جهان، شدت گرفته است. ما داستان دخترانی را شنیده ایم که در ازای پنج یورو مورد سوء استفاده جنسی قرار می گیرند تا بتوانند وارد اردوگاه شوند یا بتوانند برای حرکت به طرف انگلیس عبور کنند.

یونیسف با اشاره به آمارهای کمیساریای عالی آوارگان سازمان ملل متحد اعلام کرد از 206 هزار و 200 نفر که امسال از طریق دریا وارد اروپا شده اند، یک سوم کودک بوده اند و بسیاری از آنها به اردوگاه هایی در بندر "کاله" در شمال فرانسه راه پیدا کرده اند که با نام مستعار "جنگل" شناخته می شوند.

یونیسف اعلام کرد حدود 500 کودک بدون همراه در هفت اردوگاه در این ساحل شمالی فرانسه زندگی می کنند. 
این نهاد سازمان ملل متحد اعلام کرد حدود دو هزار کودک نیز از ژوئن سال 2015 از این اردوگاه ها عبور کرده اند.
کودکانی از افغانستان به یونیسف گفته اند ترس از اینکه مورد تجاوز جنسی قرار بگیرند بزرگ ترین نگرانی آنها است.

یونیسف در ماه‌های ژانویه تا آوریل سال 2016 با 60 کودک بین 11 تا 17 سال از افغانستان، مصر، اریتره، اتیوپی، ایران، عراق، کویت، سوریه و ویتنام که در این اردوگاه ها زندگی می کنند مصاحبه کرده است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۱ ۲۷ خرداد ۱۳۹۵
ببخشید کودکان ایرانی آنجا چه کار می کنند؟ مسئولین باید آنها را به کشور برگردانند در این اوضاع به جای خواهش از مردم که بچه بیشتر بیاورید این کودکان ایرانی که در غربت هستند را برگردانند.
آخرین اخبار