بانک مرکزی انگلیس هشدار داد تاثیر منفی خروج احتمالی این کشور از اتحادیه اروپا ممکن است به اقتصاد جهانی گسترش یابد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، بانک مرکزی انگلیس اعلام کرد همه پرسی در انگلیس درباره باقی ماندن یا خروج از اتحادیه اروپا را «پرخطرترین موضوع» کنونی، برای بازارهای مالی انگلیس و جهان می داند.

بانک مرکزی انگلیس در بیانیه ای هشدار داد: «رای به خروج انگلیس از اتحادیه اروپا بر چشم اندازهای تولید و تورم همچنین چارچوبی که در آن سیاست پولی تنظیم شده است» به طور قابل ملاحظه ای تاثیر خواهد گذاشت.

بانک مرکزی انگلیس گفت رشد اقتصادی انگلیس احتمالا کاهش خواهد یافت.

این نهاد مالی انگلیس هشدار داد: «اگر انگلیسی ها به خروج از اتحادیه اروپا در بیست وسوم ژوئن رای دهند،‌ خانوارهای انگلیسی هزینه های مصرف و شرکت ها سرمایه گذاری های خود را به تعویق خواهند انداخت.»

 بانک مرکزی انگلیس اعلام کرد: «علاوه بر این،‌ باتوجه به تحرکات اخیر در بازارهای ارز،‌ بیش از پیش محتمل به نظر می رسد (که اگر انگلیسی ها رای به خروج از اتحادیه اروپا دهند) نرخ برابری پوند انگلیس سیر نزولی به خود بگیرد و ممکن است این کاهش شدید باشد.»

این نهاد مالی انگلیس همچنین هشدار داد تاثیر منفی خروج احتمالی انگلیس از اتحادیه اروپا ممکن است به اقتصاد جهانی گسترش یابد.

در چنین شرایطی رشد اقتصادی به طور قابل ملاحظه ای کاهش خواهد یافت و همچنین تورم بسیار افزایش می یابد. این مسئله تلاش بیشتر بانک مرکزی را ایجاب می کند. که عقیده دارد مجبور است بین اقدام برای تثبیت قیمت های نفت و مصرف از یک سو و حمایت از تولید و فرصت های شغلی از سوی دیگر، یکی را انتخاب کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار