وزیر خارجه آلمان گفت در صورت خروج انگلیس از اتحادیه اروپا، این نهاد ممکن است به سمت فروپاشی برود.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از بی بی سی، فرانک والتر اشتاین‌مایر هشدار داد در صورتی که مردم انگلیس به خروج از اتحادیه اروپا رأی دهند، این نهاد در نهایت ممکن است به سمت فروپاشی برود.

اظهارات اشتاین مایر در نشستی مطبوعاتی و پس از گفتگوهایی بیان شد که وی با "ژان مارک آیرو،" همتای فرانسوی خود در "براندبورگ،" در نزدیکی برلین انجام داد.

وزیر خارجه آلمان همچنین در خصوص احساسات ملی گرایانه ای که ممکن است کشورهای اروپایی را در برابر یکدیگر قرار دهد، هشدار داد.

اشتاین مایر در این نشست مطبوعاتی مشترک با همتای فرانسوی خود گفت: رأی به خروج از اتحادیه اروپا سبب به لرزه افتادن این نهاد می شود. ضروری است تلاش های زیادی برای تضمین انسجام اتحادیه اروپا و جلوگیری از فروپاشی کامل آن که ساخت آن چندین دهه بطول خواهد انجامید، انجام شود.

هواداران خروج انگلیس از اتحادیه اروپا هشدارهای از این دست را با هدف ترساندن شرکت کنندگان در این همه پرسی که قرار است هفته آینده برگزار شود، توصیف می کنند.
از سوی دیگر، وزیر خارجه فرانسه نیز در این نشست مطبوعاتی گفت: اتحادیه اروپا به توسعه خود با گذشت زمان ادامه می دهد.

وی در ادامه تصریح کرد: اروپا نمی تواند به سمت سکون برود؛ بلکه باید همچنان توسعه یابد. اروپا امروز با مشکلات، تناقض ها، نگرانی و ترسهایی مواجه است. اما ما می خواهیم در رگ های آن خون جدیدی را به حرکت در آوریم.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۰ ۲۷ خرداد ۱۳۹۵
اتحادیه اروپا سهم ملکی که کشورهای اروپا را از پای درآورده و عاقبت دامن آلمان را هم فرا خواهد گرفت .
انگلیس از هر پیمان و اتحادیه خارج شود ، آن اتحادیه آخر عاقبت به خیر خواهد شد .!!!!!!
آخرین اخبار